stylus Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei. Jeg bruker laptop (HP nc 8430) på jobb, som har et ATI Mobility Radeon X1600 skjermkort. ( og en 17" skjerm via docking stasjon) Jeg har en HP LP3065 skjerm som jeg skulle så gjerne ha benyttet meg av. Jeg er litt i tvil om det går..... Skjermen står ubrukt på jobben - og jeg kunne tenke meg å fått en større skjerm til CAD arbeidet jeg gjør. HP skjermen har DVI, men det har ikke min Laptop..... IT ansvarlig sier at det ikke går med denne skjermen på min laptop, men han sier så mye rart at det er best å sjekke med dere..... Positive svar mottas med takk!!!! Lenke til kommentar
camxer Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er jo bare å bruke et dvi til vga adapter på skjermen og bruke vga kabel koblet til laptopen? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Det er ikke bare-bare med så store skjermer. Har selv Apples tilsvarende 30". De krever dobbel-link dvi for å kjøre full oppløsning. Vga er totalt ubrukelig til 2560x1600. Det fins nyere 30"-ere som har vga-inngang, og innebygd skalering, men HP-en du nevner er for gammel til å ha dette. camxer: din løsning er oftest dyr (dvi-vga er billig, men motsatt koster.) Siden skjermen ikke har innebygd avansert skalering så blir det da kun 1280x800 som funker, noe som ikke egner seg til CAD-arbeid. Endret 3. november 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
stylus Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Det er ikke bare-bare med så store skjermer. Har selv Apples tilsvarende 30". De krever dobbel-link dvi for å kjøre full oppløsning. Vga er totalt ubrukelig til 2560x1600. Det fins nyere 30"-ere som har vga-inngang, og innebygd skalering, men HP-en du nevner er for gammel til å ha dette. camxer: din løsning er oftest dyr (dvi-vga er billig, men motsatt koster.) Siden skjermen ikke har innebygd avansert skalering så blir det da kun 1280x800 som funker, noe som ikke egner seg til CAD-arbeid. Lenke til kommentar
stylus Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg har som nevnt tidligere laptop koblet til en docking stasjon når jeg sitter på kontoret. På denne dockingstasjonen er det DVI. Hjelper det? Sakset dette fra nettet: VGA port supports resolutions up to 2048 x 1536 at 75 Hz, and lower resolutions at up to 100 Hz DVI port in optional HP Docking Station (sold separately) supports resolutions up to 1600 x 1200 at both full and reduced blanking, and 1920 x 1200 at reduced blanking Endret 3. november 2009 av stylus Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Da får du 1280x800 med dvi-porten i dockingstasjonen. Det er så lavt at litt av vitsen med en så stor skjerm forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå