Gavekort Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Klarte en ganske fin klokk på min gamle (holdt på å si trofaste, men det er lurest å stryke det ordet) laptop. I bunn og grunn gikk jeg fra en Windows-scorethingy på 3.0 til 3.5. I dypere detaljer så fikk jeg kjernefrekvensen på mitt ATI X1250 (IGP) fra 400MHz til 580MHz, noe jeg er svært fornøyd med. Prosessoren var den som virkelig vendte på flisa, der fikk jeg pumpet den opp fra 2000MHz til 2550MHz (10x multiplier), og det på standard spenning (som er for høy fra før av) på 1.15V. http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=804534 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hvordan er strømbruken og tempraturen etter du klokka opp da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Temperaturen har ikke rikket seg. Dessuten gir jeg mildt sagt faen, så lenge den ikke slår seg av. Strømbruken tror jeg vil være den samme, siden jeg ikke har rørt spenningen. Lenke til kommentar
tnese Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Tør jeg spørre hvordan du gjorde dette? Har en HP Compaq nx6325 med lignende spesifikasjoner som din pc, og det hadde vært morro og fått litt mer juice ut av den=) Har pcen blitt merkbart kjappere? Tord Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Jada, var ganske merkbart. Nå lagger det bare mye på left4dead. Overklokkings-guide til ATI X1250 ClockGen til å overklokke CPU Når det gjelder hvilken klokkegenerator som passer så må du rett og slett prøve deg frem. Men se nå litt logisk på det, om klokkegeneratoren sier du har 12MHz så er den selvsagt ikke rett. Også må jeg føye til at det selvfølgelig gjøres på eget ansvar. Lenke til kommentar
tnese Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Under en tur på en lokal el-retur i høst, fant jeg en helt lik laptop som min egen, dog uten skjerm. Dermed har jeg alt av reservedeler hvis noe skulle gå galt;) Har en annen grafikkløsning enn deg, ATI X1150, men går ut fra at det går an å finne guide til dette også. Tord Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Det skal nok fungere på samme måte, bare at du trolig har en annen klokkegenerator på CPU og en annen device ID på skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
tnese Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Skal testes ut etter hvert. Etter en ram-oppgradring for en stund siden ble maskinen merkbart raskere, men det er jo vanligvis ikke så mye annet man kan gjøre for å få litt mer futt i en bærbar (trodde jeg - det er tydeligvis mulig!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå