Gå til innhold

Hvem har sagt at du ikke kan overklokke laptoper? (Compaq 6715b)

Anbefalte innlegg

Klarte en ganske fin klokk på min gamle (holdt på å si trofaste, men det er lurest å stryke det ordet) laptop. I bunn og grunn gikk jeg fra en Windows-scorethingy på 3.0 til 3.5.

I dypere detaljer så fikk jeg kjernefrekvensen på mitt ATI X1250 (IGP) fra 400MHz til 580MHz, noe jeg er svært fornøyd med.

Prosessoren var den som virkelig vendte på flisa, der fikk jeg pumpet den opp fra 2000MHz til 2550MHz (10x multiplier), og det på standard spenning (som er for høy fra før av) på 1.15V.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=804534

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, var ganske merkbart.

Nå lagger det bare mye på left4dead.

Overklokkings-guide til ATI X1250

ClockGen til å overklokke CPU

Når det gjelder hvilken klokkegenerator som passer så må du rett og slett prøve deg frem. Men se nå litt logisk på det, om klokkegeneratoren sier du har 12MHz så er den selvsagt ikke rett.

Også må jeg føye til at det selvfølgelig gjøres på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Under en tur på en lokal el-retur i høst, fant jeg en helt lik laptop som min egen, dog uten skjerm. Dermed har jeg alt av reservedeler hvis noe skulle gå galt;)

Har en annen grafikkløsning enn deg, ATI X1150, men går ut fra at det går an å finne guide til dette også.

Tord

Lenke til kommentar

Skal testes ut etter hvert. Etter en ram-oppgradring for en stund siden ble maskinen merkbart raskere, men det er jo vanligvis ikke så mye annet man kan gjøre for å få litt mer futt i en bærbar (trodde jeg - det er tydeligvis mulig!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...