Gå til innhold

Adobe Premier 6.0 Fading

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyd?

du ser det er en pil på audiolinjen trykk ned og du ser lydsignalet med en rød strek i midten, den røde streken er lyden og trykk på punktet du skal starte å fade og så på punktet der du har fadet ned og dra det ned.

Håper du forstod

Lenke til kommentar

Hmmm, legge inn? Jaja jeg er ikke akuratt.no proffisjonel i dette her programmet enda så.. :o

Finne fram i denne help fila er heller ikke noe serlig tess, men man kommer ikke langt uten å ikke prøve. Så.. *hopper i det* :yes:

Lenke til kommentar

Fading

--------------------------------------------------------------------------------

In addition to making portions of a clip transparent with keys, you can also adjust the opacity of the entire clip to fade it in or out. You can use fading to create additional transitional effects or to create simple superimposing.

:woot:

Ikke vet jeg om DU forstod noe av det men jeg forstod ivertfal absolutt ingenting. Finner ikke noe transparent ting i programmet. Men men.. :grumpy:

Noen som har en bedre tutorial? Helst med bilder eller.no? :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Eh, OK!

Når du har skjermbildet til Premiere foran deg, så har du mest sannsynlig tidslinjen som et stort vindu nederst. Her ser du en del felt som heter Video1a, Video1b, transition, Video2, audio1 ect.

Videoklippene dine skal dras ned til video1a eller video1b og transition er et felt hvor du legger inn overgangseffekter mellom disse to kanalene.

Overgangseffektene (f.eks. fading) ligger i en egen boks opp til høyre (mulig at du må gå på view for å få frem denne boksen).

Dra effekten du ønsker til transition feltet.

Det meste i Premiere foregår visuellt.

Da vil feltet kunne se slik ut:

Video1a ----- [videoklipp1]

Transition ------------- [fade in]

Video1b --------------------[videoklipp2]

(strekene er lagt inn for å vise den visuelle plasseringen, tab funket ikke)

Lykke til!

Arcade

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...