Alkohoel Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei der ! Jeg skal kjøpe meg en gaming PC, men sitter fast på hva slags RAM jeg burde kjøpe. Det står hovedsaklig mellom Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406347) og Corsair Dominator GT DDR3 1866MHz 6GB (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431366) Jeg skal kjøre det i et system som dette: Corsair Obsidian 800D Intel Core i7 920 @ 4ghz EVGA X58 3x SLI Classified 2x XFX Radeon HD5870 in Crossfire Corsair HX 1000W PSU Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 Western Digital Caviar Black 1TB Jeg vet ikke helt hvor mye informasjon dere ønsker. Bare spør om det er noe mer dere ønsker å vite. Hvis dere anbefaler noe annet RAM ønsker jeg gjerne å vite det også Takk får alle tilbakemeldinger! =) Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg ville kjøpt denne av de brikkene: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB (den billigste) Begge er samme minnemengde og du kan vel maks bruke 1600Mhz minne på X58. Der sparer du en tusenlapp, som jeg ville lagt inn til besparelse mot en 160GB X25-M istedet, da du sikkert kommer til å installere masse spill og slikt på pc'en..? Da vil en 80GB fort bli for liten. Endret 3. november 2009 av Stefanus Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Tusen takk får svar ! Det er en mye bedre idet. Jeg har vært usikker på om 80gb ville være nok. Men er Corsair Dominator det beste valget? Eller burde jeg velge RAM fra f.eks Kingston? Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det er ikke noen grunn til å velge noe annet en Corsair, helst omvendt. Men akkurat den du fant er litt dyr kansje, her er et 6GB kit som koster 300,- mindre, og muligens litt bedre en Dominator..: Mushkin Men denne fåes bare hos Netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå