nordemoniac Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Hei! Er det noen som vet hvor jeg kan finne en AC/DC strømforsyning som kan levere ca. 10A over 12V til en billig penge? Gjerne laptoplader e.l. Endret 2. november 2009 av nordemoniac Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hva skal det brukes til ? Absolutt billigst, bruk en gammel pc psu. Du har sikkert noen stående, eller finnes det flust av dem på elreturstasjoner Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Hva skal det brukes til ? Absolutt billigst, bruk en gammel pc psu. Du har sikkert noen stående, eller finnes det flust av dem på elreturstasjoner Har et mini-ITX kort m/ DC-DC power på 150W. Dermed trenger jeg en adapter for å plugge fra veggen. PSU-en støtter 8-28V, men regner den operer best ved 12-15V. Jeg har tenkt å bygge denne på en trang plass, så ekstern strømforsyning er eneste mulighet. Btw. Fant en på 14V som kanskje vil fungere: Strømforsyning på Ebay 170,- ca. Men lurer på om dette er en strømforsyning med 4-pins kontakt. Lurer på hvordan det virker. Er det bare en Y-kobling inne i ledningen som gjør om fra to til fire pin, eller er det fire fysiske ledninger inne i isolasjonen? Ellers virker det som den er bra nok for min bruk. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Hm... Ser ut til at det var AC/AC på ebay... Kanskje jeg bare blir nødt til å gå for intern strømforsyning, og heller satse på å bygge maskinen i et kabinett =/ Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Dersom du skal ha en slik ekstern forsyning som du er ute etter, vil jeg anta en pris på rundt 500-700 kr for en ny forsyning. 120W 24V 5A http://no.rs-online.com/web/search/searchB...t&R=0188804 150W 12V 12,5A http://no.rs-online.com/web/search/searchB...t&R=6677261 Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 WoW... dyrt! Da er det jo egentlig bedre å kjøpe mini-ITX kabinett m/ innebygd PSU til samme pris. Da har jeg nå en DC/DC 150W strømforsyning til salgs Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Hva med 12V 3A AC/DC? Jeg tenker jeg bygger PC'en i et eget kabinett m/inkl. PSU. Fant et til ca. 700,- m/ 120W. Jeg har en 8" touch screen med Molex-strømkontakt, så tenkte å "låne" strøm fra PC'en. Men ettersom jeg vurderer å sette inn et annet skjermkort, så tror jeg strømforbruk kan komme opp i 90-100W, og skjermen kan bruke opptil 3A (36W). Men fant en slik: eeePC PSU som sikkert kan fungere til å gi strøm til min lille 8" monitor? Endret 3. november 2009 av nordemoniac Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det bør jo kunne virke ja. Men husk at den leveres med amerikansk støpsel, så du må bytte det ut;) Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Ok, kommer til å bruke en slik da. PS. De sender faktisk ut kabel som passer til landet de sender til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå