Gå til innhold

Gmail IMAP syncing med Windows Mail problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp begynt å ta i bruk Gmail og det er en ting jeg ikke liker, det er denne flettingen av meldinger som Gmail gjør.

Derfor har jeg bestemt meg for å bruke IMAP mot Windows Mail i Windows Vista så jeg får opp e-poster som "vanlig".

Jeg har fått konfigurert kontoen tilsynelatende riktig ved bruk av denne guiden men en ting virker ganske dårlig her.

Problemet mitt er som følger:

Gmail har jo denne mappen med "All e-post" som viser alle mailene dine, i denne mappen vises også alle mailene mine. Problemet er at innboksen i Windows Mail etter sync ikke viser alle mailer som egentlig skal være i innboksen. Den viser derimot 3 mailer når det egentlig skal være 13 stk.

Jeg har vridd huet og jeg trenger hjelp til å finne ut av dette så fort som mulig. Håper noen har hatt samme erfaringer og har en løsning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet mitt er som følger:

Gmail har jo denne mappen med "All e-post" som viser alle mailene dine, i denne mappen vises også alle mailene mine. Problemet er at innboksen i Windows Mail etter sync ikke viser alle mailer som egentlig skal være i innboksen. Den viser derimot 3 mailer når det egentlig skal være 13 stk.

Kanskje Windows Mail ikke sync'er mot det som ligger i "All mail", men bare det som ligger i Gmails "Inbox"?

Jeg bruker POP selv, og alt som jeg da laster ned fra Gmails "Inbox" blir først kopiert til "All mail". Den funker jo nærmest som en "almost deleted items"-folder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...