LMarie Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei. Jeg har laget en side som lar bruker fylle ut et tekst felt, velge idag eller imorgen og et område.. Deretter sendes de til følgende php script som sender en spørring til en database som henter opp telefonnr til brukerne som er registrert og lager en xml fil som vises på skjermen som inneholder meldingen de skrev inn i tittelfeltet og telefon nr. Og det jeg lurer på er at meldingen som skrives inn på første siden inneholder æ ø å men når xml filen printes ut er de gjort om til à osv. leitet litt og prøvd utf8-encode() og charset men får det ikke til. mulig det er en dum brukerfeil så er det noen som kan vise meg hvordan jeg skal få frem æ ø å? LMarie xml.txt Lenke til kommentar
nree Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hvis tegnene som blir gjort om er "unike", altså, ett for Æ, ett for Ø og ett for Å kan du bruke str_replace i scriptet for å erstatte det med tegnet det egentlig skal være. Lenke til kommentar
LMarie Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 prøvde nå å legge inn $sms = str_replace("æ", "æ", $sms); $sms = str_replace("ø", "ø", $sms); $sms = str_replace("Ã¥", "å", $sms); Men hadde ingen effekt. Det som er snodig er at første gangen siden laster kommer æ ø å opp men hvis jeg trykker refresh endrer de seg :S Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har du prøvd i flere forskjellige nettlesere og datamaskiner. Muligens er dette et lokalt problem, siden du sier det endrer seg når du oppdaterer. Lenke til kommentar
LMarie Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Har prøvd med to forskjellige datamaskiner og med firefox, opera, ie, chrome og safari. I ie er det riktig første gangen men ved refresh endrer det seg men i alle andre nettlesere er det ødelagt fra starten av :S Lenke til kommentar
LMarie Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Fant feilen. Jobbet i joomla extention Jumi som ødela noe. Prøvde utenfor og da fungerte det Men takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå