Gå til innhold

RiksTV endelig med fritt kanalvalg!

Anbefalte innlegg

Idag har RiksTV lansert fritt kanalvalg, og jeg synes tjenesten er GENIAL!

Istedenfor å betale 280 kr pr måned for å få mange kanaler man egentlig ikke liker, så kan man betale 120 kr i grunnpris, og så betale 20,- pr kanal man selv ønsker (gjelder frem til 31. desember 2010).

Det vil si at man sparer mye penger dersom man ikke interesserer seg for alle drittkanalene som blir servert i rikspakken!

Eksempel

Jeg ønsker kun å ha TV2, discovery og TV3. Det koster meg 120 kr grunnpris + 3 x 20,- Altså 180,-

Dersom jeg skulle hatt hele rikspakken ville det kostet 120 + 160, altså 280,-

Jeg sparer 100 pr måned, eller 1200 pr år.

Jeg vil derfor oppfordre alle om å støtte opp om fritt kanalvalg, slik at kanalpakkene blir avleggs!

Noen som er enige/uenige med mitt resonnement?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker konseptet med fritt kanalvalg, men synes RiksTV priser seg veldig ut nå. Særlig om man ser til Viasat som gir en relativt stor programpakke til 99,- pr mnd (riktignok kun første året), og der kan man velge en Barne/musikk-pakke eller Dokumenter/Vitenskap-pakke. Med fri montering og små paraboler tror jeg Viasat kommer til å gjøre det innmari sterkt over nyttår..

Lenke til kommentar

Viss du tar utgangspunkt i den faktiske prisen per kanal blir det straks litt dyrare. Det du har teke med her er kampanjeprisen, so etter kampanjen må du nok ut med 220,- per månad for dei kanalane du har teke med der.

Eg synst det uansett er alt for dyrt å betale so mykje for so få kanalar. Greitt nok at du får det du vil ha og ingenting anna, men uansett svært horible prisar.

Lenke til kommentar

Folket ville ha fritt kanalvalg. RiksTV ville ikke selge enkeltkanaler.

Nå har begge fått viljen sin. Folk KAN kjøpe enkeltkanaler, men disse er såpass dyre at RiksTV mest sannsynlig kommer til å selge mer av pakkene enn av enkeltkanaler. Ja takk begge deler?

Lenke til kommentar

Genial er kanskje å ta hardt i, de har bare lansert det vi hele tiden har etterspurt og som er den mest fornuftige måten å selge TV-kanaler på, i motsetning til kanalpakkesystemet som kan virke idiotisk. I sær i i RiksTV sitt tilfelle som hittil bare hatt en pakke å velge i.

Eksempel

Jeg ønsker kun å ha TV2, discovery og TV3. Det koster meg 120 kr grunnpris + 3 x 20,- Altså 180,-

Takk for opplysningen om at de selger kanaler med rabatt som introduksjonstilbud. Du sparer altså 40 kroner i forhold til ordinær enkeltkanalpris, veiledende pris for TV2 er 40 kr og de to andre kanalene du velger har veiledende pris på 30 kr. Uten dette tilbudet ville du med andre ord spart bare 60 kr/mnd eller 720 kr/mnd. Legg også merke til at de også har tilbud på Rikspakke med noen måneder gratis og/eller subsidiert PVR, noe som også gjør at enkeltkanaler ikke skal bli for attraktivt.

Jeg vil derfor oppfordre alle om å støtte opp om fritt kanalvalg, slik at kanalpakkene blir avleggs!

Jeg kommer til å velge fritt kanalvalg. Ikke for å spare penger, men for å støtte opp om prinsippet. Ja, kanalpakker som eneste alternativ er avleggs.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Genial er kanskje å ta hardt i, de har bare lansert det vi hele tiden har etterspurt og som er den mest fornuftige måten å selge TV-kanaler på, i motsetning til kanalpakkesystemet som kan virke idiotisk. I sær i i RiksTV sitt tilfelle som hittil bare hatt en pakke å velge i.

Eksempel

Takk for opplysningen om at de selger kanaler med rabatt som introduksjonstilbud. Du sparer altså 40 kroner i forhold til ordinær enkeltkanalpris, veiledende pris for TV2 er 40 kr og de to andre kanalene du velger har veiledende pris på 30 kr. Uten dette tilbudet ville du med andre ord spart bare 60 kr/mnd eller 720 kr/mnd. Legg også merke til at de også har tilbud på Rikspakke med noen måneder gratis og/eller subsidiert PVR, noe som også gjør at enkeltkanaler ikke skal bli for attraktivt.

Jeg kommer til å velge fritt kanalvalg. Ikke for å spare penger, men for å støtte opp om prinsippet. Ja, kanalpakker som eneste alternativ er avleggs.

Skjønner ikke helt hvor de prisene kommer fra..

Sist jeg sjekka (forrige uke?) koster det meg 1,- krone for RiksTV boksen og 199,- kr i månedlig beløp (pluss kortavgift og all melkingen der, men det må du jo betale uansett fritt kanalvalg eller rikspakke). I tillegg til at man akkurat nå får 3 mnd gratis abonnement (forutsatt 12 mnd abo.)

Ut ifra de prisene betaler du 19,- (180,- vs 199,-) kroner mindre mot at du slipper noen ubrukelige kanaler som du ellers får sammen med de kanalene du ville ha.

19 x 12 = 228 kronasjer.

Eller tar jeg skammelig feil her? :-p

Vet da pokkern om jeg skal ta RiksTV, Viasat eller NGT-TV (som ikke kan leveres her før om 3-4 mnd)

Hm.. ser det står faktisk 280 kr på rikstv.no (160kr for kanalpakken pluss 100 kr i 'grunnavgift'). Og så skal de faenmegta ha 100kr i etableringsgebyr når man må ha 12 måneders abonnement. DET er en frekkhet uten like.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Hm.. ser det står faktisk 280 kr på rikstv.no (160kr for kanalpakken pluss 100 kr i 'grunnavgift'). Og så skal de faenmegta ha 100kr i etableringsgebyr når man må ha 12 måneders abonnement. DET er en frekkhet uten like.

Hm, før tok de 200 :p og Canal Digital tar vel 400 i etablering. Så 100 kr er slett ikke ille.

Lenke til kommentar
Hvem gidder å ha RiksTv i det hele tatt? Ekstremt overpriset i forhold til parabol.

Greit nok det, men vi kan i alle fall se NRK uten å betale ett ekstra øre (enn den lovpålagte TV-lisensen)! Og hvem gidder å se all den reklamefinansierte søpla som går på alle de andre kanalene?

I tillegg detter parabol-signalene ut dersom det kommer en haglbyge, eller tungt regn, og så må man stille parabolen etter hver storm. Og så er jo ikke akkurat parabolen lekker å ha stående på veggen, spesielt hvis man bor i nordnorge og trenger en parabol som er 1 meter i diameter.

Lenke til kommentar
Hvem gidder å ha RiksTv i det hele tatt? Ekstremt overpriset i forhold til parabol.

For meg er det uaktuelt med parabol fordi jeg er leietaker i et hus med 3 leiligheter. Dessuten er det enklere å ta med seg greiene hvis jeg flytter, uten å måtte klatre opp på taket og demontere noe som helst. :)

Men jeg er enig med deg, RiksTv er ganske overpriset.

Lenke til kommentar
Jeg liker konseptet med fritt kanalvalg, men synes RiksTV priser seg veldig ut nå. Særlig om man ser til Viasat som gir en relativt stor programpakke til 99,- pr mnd (riktignok kun første året), og der kan man velge en Barne/musikk-pakke eller Dokumenter/Vitenskap-pakke. Med fri montering og små paraboler tror jeg Viasat kommer til å gjøre det innmari sterkt over nyttår..

Prisen er feil. Pakken til Viasat koster kr. 166pr måned første året og så stiger den etter 12 måneder. Likevel er det en veldig bra pris sammenliknet med RiksTV's priser. Også CD's Norgespakke vil komme veldig godt ut i forhold til RiksTV's enkeltkanaler med f.eks. TV2,TVNorge og TV3 som valgte kanaler.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Greit nok det, men vi kan i alle fall se NRK uten å betale ett ekstra øre (enn den lovpålagte TV-lisensen)! Og hvem gidder å se all den reklamefinansierte søpla som går på alle de andre kanalene?

I tillegg detter parabol-signalene ut dersom det kommer en haglbyge, eller tungt regn, og så må man stille parabolen etter hver storm. Og så er jo ikke akkurat parabolen lekker å ha stående på veggen, spesielt hvis man bor i nordnorge og trenger en parabol som er 1 meter i diameter.

De eneste kundene som kommer innom jobben min med problemer med mottak av digital-tv er RiksTV-kunder. Canal Digital-kunder kommer ofte med defekt dekoder (Sagem over hele fjøla ^^), men folk med RTV mangler plutselig noen kanaler, signalet henger seg opp, bildet kornes etc etc etc. Viasat har jeg aldri hørt noen klage på. Men nå holder jeg jo til sentralt på østlandet, og det er ikke så mye ruskevær her, akkurat :p (Vestlending, godt vant til rusk!)

Lenke til kommentar

De eneste kundene som kommer innom jobben min med problemer med mottak av digital-tv er RiksTV-kunder. Canal Digital-kunder kommer ofte med defekt dekoder (Sagem over hele fjøla ^^), men folk med RTV mangler plutselig noen kanaler, signalet henger seg opp, bildet kornes etc etc etc. Viasat har jeg aldri hørt noen klage på. Men nå holder jeg jo til sentralt på østlandet, og det er ikke så mye ruskevær her, akkurat :p (Vestlending, godt vant til rusk!)

Ja er det ikke gøy å være rikstv forhandler. Og når man attpåtil ikke tjener ei krone for å være slave for rikstv er det ekstra artig.

Lenke til kommentar
hmm.. Jeg kjøpte Rikstv i August med 12 mnd bindingstid, der det skulle koste 199 kr måneden for grunnpakken.. Blir denne å stige nå? Jeg vil da vel ikke betale 81 kroner mer i måneden for rikstv!!!

Pakken koster 199/mnd men da kom kortavgift i tillegg slik at det man i praksis betaler er kr. 280. Det er det fortsatt også fra 2 November men da er det ikke noe kortavgift lengre. Da koster RiksPakka 120kr/mnd for "tilkoblingen" og kr. 160kr/mnd for selve RiksPakke kanalene. Dvs. totalt blir det kr.280/mnd , dvs. samme som du betaler allerede.

Lenke til kommentar
Pakken koster 199/mnd men da kom kortavgift i tillegg slik at det man i praksis betaler er kr. 280. Det er det fortsatt også fra 2 November men da er det ikke noe kortavgift lengre. Da koster RiksPakka 120kr/mnd for "tilkoblingen" og kr. 160kr/mnd for selve RiksPakke kanalene. Dvs. totalt blir det kr.280/mnd , dvs. samme som du betaler allerede.

Bra observert. Dette klarte ikke jeg å oppfatte ved første øyekast.

Lenke til kommentar

Jeg valgte National Geographic, TV Norge, TV2 Filmkanalen og vanlig TV2. Det tok ikke mange sekundene fra jeg klikket inn bestillingen på nett til de nye kanalene var åpne. (Det kan ta inntil 24 timer ifølge info på nett, men jeg slapp å vente så lenge.)

Jeg hadde forøvrig en telefonselger fra RiksTV på tråden i går, de var så mange på jobb at det hørtes ut som om hun ringte fra en pub en fredagskveld. Jeg gadd ikke høre på det stemmesurret. Jeg foretrekker å kjøpe på nett når det passer meg framfor når det passer for en telefonplager å ringe meg.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett på Viasat, Canal Digital og RiksTV, ser jeg ingen vesentlig store prisforskjeller. Jeg har konkludert med at Prisene pr år er temmelig like, men samtidig vanskelig å sammenlikne på grunnlag av velkomsttilbud eller etableringsgebyr. Viasat har ingen fulstendig prisliste, men bare en side med tilbud hvor prisene er sporadisk og uoversiktlig plassert. Derfor vet man egentlig ikke 100% hva man skal betale det andre året. Jeg antar at det bare er månedsavgift og kortavgift.

Canal Digitals norgespakke pr år: 2.788,- / 2.388

Canal Digitals family pr år: 4.126 / 3.726,-

Viasats folkepakke pr år: 1.987,- / 2.346,-

RiksTVs rikspakke pr år: 2.880,- / 3360,-

RiksTVs fritt valg pr år:

TV2: 1680,- / 1980,-

TV2, TVN: 1.980,- / 2.280,-

TV2, TVN, TV3: 2.160,- / 2.640,-

osv. osv...

Merkelig at CD er dyrere første år, mens alle andre aktører har velkomsttilbud... Bare en liten observasjon.

Ellers kan man tydelig se at fritt valg er billigst dersom man bare ønsker 1-2 kanaler ekstra. Ønsker man fler enn det, kan viasats folkepakke og CDs norgespakke være alternativer dersom man ønsker ulempene som parabolen medfører :p (jada, måtte bare gni det inn)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...