Betroz Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 På Linux maskina mi har jeg en CRT monitor. I Ubuntu så er 1 time max tid man kan sette for når skjermen går i sleepmode. Hvordan sette denne til 2 timer? Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Ingen Linux folk her som vet dette? Isåfall er dette noe folkene bak Ubuntu burde fixe. I Windows kan jeg sette selv hvor lang tid det skal gå før skjermen går i sleepmode. Endret 2. november 2009 av Betroz Lenke til kommentar
atlef Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har du sjekket strømalternativene? Der skal du vel kunne fikse dette. atlef. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 atlef : Takk for innspillet, men så noob er jeg ikke Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har ikke tenkt over det, men dette var latterlig. Men det er en måte å gjøre dette på: ALT + F2 skriv: gconf-editor Gå til: apps/gnome-power-manager/timeout/sleep_display_battery eller sleep_display_ac Sett den til 7200 (sekunder). Har ikke testet at det fungerer, men tror det skal fungere da (sorry, gidder ikke å vente i 2 timer ). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) gconf-editor Der finner du fryktelig mange innstillinger som du ikke finner andre plasser i GUI. Der finner du skjerm-timeout under /apps/gnome-power-manager/timeout, og tallene er oppgitt i sekunder. Edit: Andre gangen i dag RattleBattle. Endret 2. november 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg skal la deg få neste, lover. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) RattleBattle : Takk for hjelpen! Det ser ut til å funke. Rart ikke Ubuntu folkene har programmert GUI slideren slik at man kan sette den til så mange minutter og timer man vil. Teit at man må bruke gconf-editor liksom. Endret 2. november 2009 av Betroz Lenke til kommentar
atlef Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 My bad. Gadd ikke se på mulighetene i Power Manager, da jeg setter dette til "never" og ser aldri på den igjen. atlef. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Da jeg stod opp i dag så hadde Linux maskina slått seg av... Kanskje den instillingen slår av maskina istedenfor bare skjermen? Vel skal teste mer og se. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 RattleBattle : Takk for hjelpen! Det ser ut til å funke. Rart ikke Ubuntu folkene har programmert GUI slideren slik at man kan sette den til så mange minutter og timer man vil. Teit at man må bruke gconf-editor liksom. Enig i det. Skulle vel ikke være det vanskeligste å lage GUI for manuelt sette tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå