Gå til innhold

Klient for FXP som støtter SFTP


TST

Anbefalte innlegg

Jeg har lett en stund etter programvare for å overføre filer fra en FTP til en annen (såkalt FXP). Program som FlashFXP gjør dette, men det støtter ikke å koble seg mot en server der det kreves blant annet SSH2 (Secure Shell 2). Noen som kjenner til FXP-klienter som støtter dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg har lett en stund etter programvare for å overføre filer fra en FTP til en annen (såkalt FXP). Program som FlashFXP gjør dette, men det støtter ikke å koble seg mot en server der det kreves blant annet SSH2 (Secure Shell 2). Noen som kjenner til FXP-klienter som støtter dette?

SFTP-protokollen er jo ganske begrenset i forhold til vanlig FTP, så etter hva jeg vet støtter den ikke server-til-server overføring ala FXP.

 

Men siden du har SFTP-tilgang til serveren kan du vel logge deg på med vanlig SSH? Da kan du bruke en ftp-klient på serveren til å logge deg på den andre serveren, og du vil dermed kunne overføre direkte mellom serverne.

 

Hvis det er en unix-server finner du ihvertfall standard 'ftp' programmet, ellers kan jeg anbefale 'ncftp' som er en veldig kjapp og effektiv kommandobasert ftp-klient. Kjører du unix på din maskin også (evt. windows med X server) kan du selvsagt også bruke grafiske ftp-klienter som gFTP osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...