Gå til innhold

Macbook uten Mac OS, er det mulig?

Gjest Slettet+34151345

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+34151345

Jeg har veldig sansen for den hvite Macbooken. Og vurderer å kjøpe den. Men jeg er ikke lysten på å lære meg et nytt os. Jeg vet det er mange som er uenige med meg i det og det er nå helt greit for min del. skal ikke legge meg borti hva andre mener om den saken. Men tilbake til det jeg lurer på, om jeg invisterer i en slik en. kan jeg f.eks bytte harddisken og instalere Windows på den. eller er jeg helt nødt til å bruke Bootcamp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i prinsippet klare å installere windows rett på den disken som er der, uten OSX, men det er ikke gunstig og medfører diverse komplikasjoner. Men muligheten for windows alene på en mac er der. Å bruke så mye penger på en Macbook hvis du ikke har tenkt å bruke OSX i det hele tatt, hadde hvertfall ikke jeg gjort. Windows kjører nok bedre på en PC enn på en "windows only" Mac.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Windows kjører nok bedre på en PC enn på en "windows only" Mac.

Se filmen hos Youtube :)

Snow Leopard i en minsteinstallsjon tar ikke så mye plass, så jeg ville bare hatt det liggende der til de gangene du finner ut at det hadde vært praktisk å kjøre noe i Mac OS. Og jeg kan ikke si jeg synes «hardwarepremium» på den nye MacBooken er særlig stort; finnes det noen like godt konstruerte PCer som er særlig billigere?

I tilfelle trådstarter er usikker: i Bootcamp velger du operativsystem i oppstarten. Om du ikke foretar deg noe (dvs holder inne alt mens den starter) velger den samme OS som du kjørte sist. Med andre ord vil det ikke være noe ekstra bry forbundet med å ha en sovende Mac-partisjon liggende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+34151345

jeg takker for alle svar. at andre vil bruke bootcamp det er nå opp til hver enkelt.

Jeg for min del tror nok jeg rett og slett ville bytta hele disken til en SSD drive og installert en ren windows 7. jeg trodde kanskje Apple hadde langt inn hindringer for andre systemer. Det måtte jo være på biosnivå i tilfelle. noen som vet noe sikkert om dette?

Lenke til kommentar
jeg takker for alle svar. at andre vil bruke bootcamp det er nå opp til hver enkelt.

Jeg for min del tror nok jeg rett og slett ville bytta hele disken til en SSD drive og installert en ren windows 7. jeg trodde kanskje Apple hadde langt inn hindringer for andre systemer. Det måtte jo være på biosnivå i tilfelle. noen som vet noe sikkert om dette?

Mac har ikke bios, de bruker efi. Men uansett, trådstarter: Det enkleste er å bare bruke Bootcamp, og sett av så mye plass som mulig til Windows, og så installerer du Windows, og velger at maskinen automatisk skal starte i Windows. Da er eneste ulempen at Snow Leopard tar noen GB av disken, ellers fungerer alt som vanlig i Windows ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...