Ilatad Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei. Håper denne ligger under rett kategori. Jeg trenger litt hjelp til å installere PHP Open Chat Jeg har nå PHP free chat, men den er til tider ustabil Under installasjonen får jeg beskjed om å fylle inn: DATABASE_HOST: DATABASE_USER: DATABASE_PASSWORD: DATABASE_TABLE_PREFIX: DATABASE_TABLESPACE: Jeg har ikke peiling på databaser så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre her Håper noen kan ta seg tid til å forklare meg litt om hva jeg må gjøre. Mvh Ilatad Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Host er oftest "localhost". User og password må du først lage i phpMySql (kontrollpanelet til databasen), med alle rettigheter. Prefix er for å skille tabellene til chatten fra andre tabeller, "chat1" f eks. Tablespace er for å skille databaser fysisk. Ville bare prøvd brukernavnet ditt på webhotellet. Husk å fjern rettigeter for brukernavnet etter at innstallasjonsrutiner har laget databsen ferdig. Select, insert og delete holder ofte. Lenke til kommentar
Ilatad Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Takk for svar. Da skal jeg se om jeg får det til å funke Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Alltid lurt. Men noe merkelig at scriptet ikke ber om et navn på databasen. Om scriptet lager databasen selv er det veldig viktig å fjerne tillatelsen til det etter installasjonen, ellers kan du få ubehagelige overaskelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå