bruktCDplate Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har planer om å åpne sparekonto og håper å kunne spare 2000kr i mnd. Har deltidsjobb og tjener ca. 3000kr i mnd.(minimum) Er det mulig å ordne det slik at det automatisk overføres 2000kr i mnd fra lønna mi og til sparekontoen, uten at jeg måtte gjøre noe? Er det lurt å ha en slik ordning? Er under 18år hvis det skulle ha noen betydning, og sparer til bil og førerkort. Lenke til kommentar
4mbition Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg tror ikke du kan dele opp lønnigen over flere kontoer visst det er det du spør om.. Det du kan gjøre er å opprette et autotrekk hver mnd fra din lønnskonto som du kan overføre til din sparekonto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Ikke noe problem å opprette såkalt autotrekk på lønningsdato nei. Vil anbefale deg å finne en bank med et ungdomsprogram, som kan gi deg billig/gratis Visa Electron, gratis nettbank, og ingen gebyrer for bruk. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Når det gjelder autotrekk så vil eg anbefale å alltid sette lønningsdato + 2 dager. Noen arbeidsgivere er useriøse og er uryddige med utbetalingen mens i andre tilfeller kan enten egen økonomi eller andre hendelser føre til at lønnsutbetalingen kommer sent på dagen eller ikke før neste dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå