pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei Jeg har hatt en minnepinne med 8GB en stund, har hatt den full (litt under 8 i praksis) med ting og tang, og prøvde nå i dag å bruke den som boot-usb (etter å ha kopiert alt som lå på den). Etter at jeg var ferdig, reformaterte jeg den, og nå er den kun 186MB stor. Jeg har defragmentert den, reformatert den til forskjellige filsystemer, men ingen resultater. Hva kan jeg gjøre for å få tilbake all plassen? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (Er ikke på win7 maskina mi nå men skriver hvordan du kan sjekke dette med vista også ser jeg om det er det samme i win7 imorra ) Start - Høyere klikk på "Datamaskin" - Behandle - Diskbehandling: Se om Memory Sticken har no utildelt plass. og gi den all den plassen hvis det er det som er problemet ;-) kan hende at når du har "tullet" med memory sticken at du har på et mystisk vis gjørt plassen mindre på en eller annen måte. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Ojsann, der var all den plassen jeg ikke får brukt ja. Eneste er at jeg får ikke gjort noe med den plassen som er uallokert :S Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Høyere klikk på de 186MB "plassen" og klikk utvid volumet :-) Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 hehe, joda, hadde det gått an så da er den kanskje føkka da? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 hmm.. Bruk dette prog. http://download.cnet.com/Partition-Wizard-...&tag=button innstaler og det er greit lettfattelig :-) Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 fanken heller, får ikke til det heller jeg, minnepinna kommer ikke opp, bare harddisken har prøvd flere andre lignende programmer, men har samme problemet der, eller så funker de ikke fordi mitt kjære os kjører 64-bit Uansett, takk for hjelpen, tror det må køyes her nå Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Finnes et HP program for å rette/formatere USB sticks. Har det på jobb ikke her, skal se om jeg finner det igjen i morra. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Takk, det hadde vært flott Lenke til kommentar
gullien Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hadde samme problem jeg også, men jeg ble nødt til å formatere minnepinnen via mac os for å gjennopprette full størrelse. Fikk det ikke til i windows (vista og 7). Problemet kom etter en utilskikket fjerning av minnepinnen tror jeg ... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Edit: Det programmet som funker best er Norton Partition Magic. Endret 2. november 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Takk for innspill, skal teste begge to Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 om mac funker må jeg nesten teste det selv, kjøpte endel minnekort her om dagen hvor ene er overbevist er 1,3tb. tester partition magic etc uten noe mer hell få formatert det til de 4gb det skal være. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 En linux live-cd burde vel også funke? muligens en rescue type cd.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Takk for innspill, skal teste begge to tankte jeg selv skulle kjøre Partition Magic her på jobb med en GT penn jeg har som er bøg. Men tror du ikke skiten nekter å fungere ... jaja, får prøve når jeg kommer hjem for der vet jeg at partition magic fungerer. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Stefanus: Hva mener du konkret? Har nå prøvd alle programmene som er foreslått (til og med de som kun er 32-bits på en annen pc), men ingen av dem gjenkjenner usb-pinnen, kun windows partitions manager (som ikke får gjort noe med den). Jeg har vista, w7 og ubuntu tilgjengelig (samt tilgang til mac senere denne uka). Noen flere som har forslag? Virker nesten som om jeg må hardcore reformatere hele driten, ikke bare den lille partionen. Ideer anyone? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 For meg hjalp det å åpne den minnepenna på en windows 7 pc. slette alle partisjonene på penna, og reformatere den som en stor partisjon. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Høres bra ut. Hvordan sletter du alle partisjonene? I "computer management" får jeg nemlig ikke sletta partisjonene :/ Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Høres bra ut. Hvordan sletter du alle partisjonene? I "computer management" får jeg nemlig ikke sletta partisjonene :/ Sletta det via computer management ja. Om dette ikke funker så test via linux. Virker det ikke i linux tror jeg du må be til høyere makter Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 hehe, føles allerede ut som om jeg er på det stadiet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå