Technology Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har tenkt å skaffe meg Windows 7. Det er noe jeg lurer på. "Programvaren du trenger for å jobbe med foto og video, er fra og med Windows 7 skilt ut fra operativsystemet og flyttet helt og holdent over i en annen verden, Windows Live Essentials." Hva betyr dette? Det er vel enda mulig å lage egne mapper og bestemme hvilke bilder, video, dokumenter osv som skal ligge i disse mappene? Jeg vil ikke at windows 7 skal ordne systemet på mine bilder, dokumenter, video osv. Jeg vil lage mitt eget oppsett og system slik som man kan gjøre i XP. Det er vel mulig også i windows 7? http://www.idg.no/pcworld/windows7/article148246.ece Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) For all del, Windows 7 har mapper! Men den har også "Libraries" som er på en måte "lagrede søk", f.eks. "musikkfiler som ligger i følgende mapper og undermapper". Edit: Aner ikke hva Windows Live Essentials er. Endret 2. november 2009 av Überadri Lenke til kommentar
Technology Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 For all del, Windows 7 har mapper! Men den har også "Libraries" som er på en måte "lagrede søk", f.eks. "musikkfiler som ligger i følgende mapper og undermapper". Edit: Aner ikke hva Windows Live Essentials er. Ja det høres bra ut med "Libraries" at man kan søke på alt og finne alt på 1 sted. Men jeg vil gjerne ha et fotoalbum, som f.eks er sortert med år og datoer slik jeg har nå. Samt video og dokumenter. Så hvis jeg har dokuemnter som er sortert enn årstall og type i XP, så blir ikke dette et eneste mylder i windows 7? Likte ikke helt det der Live, er det slik at alle bildene dine kan bli tilgjengelig for alle på msn messengerosv? Hvis man trykker på feil knapp så plutselig blir alle bilder upploaded på windows live messenger? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 For all del, Windows 7 har mapper! Men den har også "Libraries" som er på en måte "lagrede søk", f.eks. "musikkfiler som ligger i følgende mapper og undermapper". Edit: Aner ikke hva Windows Live Essentials er. Ja det høres bra ut med "Libraries" at man kan søke på alt og finne alt på 1 sted. Men jeg vil gjerne ha et fotoalbum, som f.eks er sortert med år og datoer slik jeg har nå. Samt video og dokumenter. Så hvis jeg har dokuemnter som er sortert enn årstall og type i XP, så blir ikke dette et eneste mylder i windows 7? Likte ikke helt det der Live, er det slik at alle bildene dine kan bli tilgjengelig for alle på msn messengerosv? Hvis man trykker på feil knapp så plutselig blir alle bilder upploaded på windows live messenger? Foreløpig ikke. Men det er nok en fremtid microsoft ( og mange andre) ser for seg. Ta betalt per mb lagret materiale og per minutt brukstid. Alt lagret og kjørt fra Skyen av servere der ute ( Selvfølgelig eid av MS). Men foreløpig ligger altså endel av gratis programvaren under live logoen, men du innstalerer fortsatt programvaren til egen pc og fiøene ligger lagret lokalt. Men en står jo fritt til å bruke andre alternativ. paint.net f.eks. ( http://www.getpaint.net/ ). Men katalog systemet ligger jo i bunnen fortsatt, må bare få rotet fram utforskeren igjen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Det betyr kun at microsoft ikke lenger innstallerer endel programmer som mail og fotoprogram sammen med operativsystemet, men at disse kan lastes gratis ned via live essential. Er for at folk som ikke ønsker dem slipper å få dem, og de som ønsker dem kan hente dem gratis ned i siste versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå