Gå til innhold

Skille lyd fra HDMI-kabel

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet ps3'n min til prosjektoren jeg har, men kunne tenkt meg å fått lyden ut gjennom stereoanlegget. Mellom prosjektor og ps3 er det selvfølgelig hdmi-kabel. Spørsmålet er da, hvordan får jeg splittet lyden fra hdmi-kabelen og inn i anlegget. Og videosignalet videre til prosjektoren. Finnes det en overgang for dette? :hmm: Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du får selvfølgelig god lyd, men ikke det vi kaller for "HD-lyd", da optiske kabler ikke har den båndbredden som kreves for å overføre dette.

Lenke til kommentar

Men vis forsterkeren ikke har HDMI inn eller ut er det vel stor fare for at denne ikke klarer å prosesere HD-lyd uansett.

Mao. Har forsterker HDMI inn og ut kobler du en kabel fra PS3 og inn til forsterker. Denne henter da ut lydsignalet og sender video videre ut til en kabel du kobler opp til prosjektor.

Har ikke forsterker HDMI kontakter kobler du en optisk lydkabel fra PS3 til forsterker, og beholder den HDMI kabelen du allerede har for bilde.

Lenke til kommentar
Du får selvfølgelig god lyd, men ikke det vi kaller for "HD-lyd", da optiske kabler ikke har den båndbredden som kreves for å overføre dette.

bare fordi jeg er nysgjerrig hvor høy båndbredde kreves for HD lyd? sånn siden du ikke klarer det med optiske fiber kabler...

og til trådstarter:

en av de nyere oppdateringene til PS3 støtter å gi lyd samtidig gjennom optisk og hdmi kabel.

Lenke til kommentar

Dette er jo enkelt. I video innstillingene på PS3'en din setter du *HDMI* som grensesnitt. Og i lyd innstillinger velger du enten *optisk* eller lyd gjennom *Kompositt*. Og kobler da til den ekstra kabelen for lyd fra PS3 til anlegget.

HD-Lyd er oppskrytt. Bildet er jo klart det viktigste. Optisk kabel leverer jo ganske god kvalitet på lyd.

Ellers har jo PS3 i utgangspunktet ingen annen utgang med støtte for HD-lyd, så da er du jo like langt om det er det du søker.

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...