Oly Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei. Jeg har visst funnet ut at jeg begynner å bli gammel nå, ettersom jeg er født på midten av 80-tallet. Jeg begynner å bli gammel i den sammenhengen at jeg har vært singel frem til nå. Derfor er kanskje tiden inne for å tenke litt fremover, og at jeg på sikt skaffer meg dame. Men jeg har vel et par hindringer som kan gjøre denne "jakten" litt mer problematisk. Jeg drikker ikke. Jeg har heller aldri smakt alkohol, og har heller ingen planer om å gjøre dette. Hvorfor? Jo, jeg bestemte meg for å være avholds som 10-åring, og synes at det virker litt trist å ofre en av mine sterkeste standpunkter, "bare" for å skaffe meg dame. Men hvor skal denne jakten begynne, undrer jeg? Jeg finner ingen damer under senga mi, og heller ikke inne i klesskapet mitt. Jeg har forsøkt nettdating, men fant raskt ut at utvalget der var labert i Karmøy/Haugesund-regionen. Stavanger var derimot overfylt av single jenter, men avstandsforhold har jeg mine tvil om at vil fungere. Men det er en god stund siden jeg prøvde meg på nettdating da, ting kan jo ha forandret seg nå. For tiden så går jeg på skole da, men med 16-17 åringer (omvalg av skole fra min side). Dette blir i grunn litt for ungt for gamlinger som meg da. Jeg har heller ikke noen spesielt stor vennekrets da, som forøvrig er "pølsifisert", dvs ingen jenter i den. Noe sier meg at jeg nesten er nødt til å gå ut på nattklubber å slik for å få meg dame da, men hvor upopulært blir det da ikke med en edruelig kar under samme tak som fulle og gode folk da? Men jeg har da uansett tenkt å forsøke på dette da, det å besøke slike nattklubber. Men ettersom jeg bodde under en stein i hele min ungdom, og var evig lykkelig foran dataskjermen, har jeg ikke den helt store anelsen om hvilke utesteder i Karmøy/Haugesund som er noe å satse på da. Dette ble et litt lokalt-preget spørsmål fra meg da, ettersom jeg lurer på hvilke utesteder som er bra i Karmøy/Haugesund-området, og erfaringer fra slike steder. I tillegg lurer jeg på hvilke nettdating sider som er varmest anbefalt per i dag, og hvis mulig erfaringer fra folk som bor i Karmøy/Haugesund-området. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 For meg som er litt yngre enn deg (18 år) så går det mye i Copa Copana ( tidligere kallt Zebra tror jeg ). Men jeg har fått føre meg at folk over 20 år liker seg på flytten når de går ut, Dette er ikke noen danseklubb da. ellers så går det mye folk på en klubb som de kaller "krasjna" ( har ingen aning på hvordan det skrives ). Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Det er mange gode utesteder i Haugesund for såkalt "rypejakt", kan nevne Flytten, Macken, Krasnapolsk, Dikselen og Bestastuå. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) En kontakt annonse i din lokale avis, skulle nok høyne kjæreste sjansene dine veldig mye. Er garantert jenter rundt din samme alder som passer for deg, som også er singel. Når selv alkoholikere, masse mordere, paranoide, psykopater, gamblere og shzisofrene får seg damer. Så tror jeg også du skal klare det, til tross for at du har levd under en stein. Men som du sier, under en stein er det lite med jenter. Så du må nok gjøre ett trekk eller to for å vise at du også er på markedet. Endret 2. november 2009 av IDF Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Noe sier meg at jeg nesten er nødt til å gå ut på nattklubber å slik for å få meg dame da, men hvor upopulært blir det da ikke med en edruelig kar under samme tak som fulle og gode folk da? Men jeg har da uansett tenkt å forsøke på dette da, det å besøke slike nattklubber. Men ettersom jeg bodde under en stein i hele min ungdom, og var evig lykkelig foran dataskjermen, har jeg ikke den helt store anelsen om hvilke utesteder i Karmøy/Haugesund som er noe å satse på da. Du kan da fint være edru på en nattklubb. Ingen som bryr seg om det, og det er jo ditt personlige valg. Det er ikke påbudt å drikke og heller ingen som vil reagere om du er edru på en nattklubb. Jeg kjenner flere jeg som ikke drikker alkohol, men likevell går ut på byen og har det gøy. Skulle tro at en edru og oppegående kar som kan oppføre seg og har det gøy, er mye bedre enn en drita idiot som raver rundt. Det virker ikke som du har vært på så mange byturer før? Du skriver litt fremmed i språket. Litt sånn "slike dere nattklubber" som om det var helt fjernt. Slapp av. Hver eneste helg er det folk som er klinkende edru ute på byen, og er du heldig finner du tonen med et kvinnfolk som også er klinkende edru. Det er flere avstandsfolk der ute enn hva folk tror og tenker over. De har da like mye rett til å gå ut, danse og ha det kjekt på et utested som de med alkohol i blodet har. Lykke til (PS! Vi er bare normale mennesker som ikke biter på nattklubbene) Lenke til kommentar
Oly Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Takk for alle svar Kjekt å høre at det ikke trenger å være et "must" å være full på nattklubber da, og dere har helt rett i det at dette med uteliv virker fjernt for meg. Det har helst vært inneliv fra min side, og jeg var så uhyre optimistisk før angående damer at jeg trodde at det bare var til å registrere seg på en datingside, og så ble det date innen en uke etterpå. Men det skulle visst ikke være så enkelt nei (så lenge en ikke bor i en storby da, hvor utvalget på alskens datingsider er like stort som i frysedisken på Coop) Men hvordan er det på disse nattklubbene da? Knall høy musikk, slik at jeg ender opp med øresus på veien hjemover igjen? Og hvordan har dere erfart at fordelingen mellom kjønn er der da? Noe sier meg at flertallet på utesteder er gutter, men dette er bare vill spekulasjon fra min side da. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Ikke for å være kjip, men det er faktisk usunt å være avholds. Du trenger ikke drikke deg dritings, men det er sunt å ta seg et glass eller to. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Oly, du benytter forferdelig ofte ordet "da". Skulle nesten tro du var russer Finnes masse hjelpemidler der ute i form av litteratur, lyd og film som kan være behjelpelig på emnet. For eksempel har vi en egen tråd her på forumet dedikert til kurtise av yndige piker og det som hører til. Det skal ikke være nødvendig å speide etter bytte hos nattklubbene. Jentene beveger seg også ut i asfaltjungelen mens solen stråler. Dog, på en nattklubb vil du treffe sykt mange personer på et rimelig begrenset område. Seff, kvalitet > kvantitet, men jo flere det er, jo større sjanse for å treffe på noe som skulle tilfredsstille dine behov. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Hehe, jeg begynte å avslutte setningene med "da" for å unngå en altfor "brå" avslutning da Ble liksom litt mer personlig på den måten........ da Men uansett, jeg får vel ta turen til et utested denne helgen som kommer. Men jeg skal innrømme at jeg er skeptisk. Det er jo alltid spennende å skifte beite, på godt og vondt. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Slå deg løs og gi bokstavelig talt faen i om du driter deg ut! Vi lever bare en gang og ingen vil legge ekstra godt merke til deg på noen som helst negativ måte. Det er bare dine negative tanker som tror du ikke passer inn. Hvor godt du passer inn er helt avhengig av hvordan du selv føler deg. Føler jeg meg komplett idiot og at halle rundt meg på vorspillet synes jeg er en idiot, ja så blir jeg automatisk en idiot også. I det siste har jeg følt meg litt slik - ofte helt uten grunn, men jeg innså at det ikke er noe poeng å se slik på seg selv. Begynner du å tenke "ah. Jeg er faktisk en kul fyr som folk liker" så liker folk deg mye bedre også. Humøret ditt smitter over på andre. Ta intiativ og prøv å start en samtale med noen. Er de ikke interessert, så prøver du deg bare på noen andre. Mange mennesker vil nok synes det er en smule rart og avviser deg, men mange mennesker synes også det er kult at en så kul fyr som deg kommer bort og vil slå av en prat. Forrige vorspill jeg var på kjente jeg absolut ingen. Jeg dro med kjæresten min til en leilighet hvor de hun studerer med skulle være. Mange så litt rart og spørrende hvem jeg var for en kar. Noen så småstygt på meg (jeg bor i en mellomstor by hvor janteloven herjer stort sett overalt), mens andre smilte og hilste. Jeg valgte å ignorere de som eventuelt så stygt på meg og heller fokusere på de som var hyggelige. Om du tenker "Det er de som går glipp av å bli kjent med en så kul fyr som meg" så får du det mye bedre med deg selv også. Jeg gikk i klasse med en sånn fyr som aldri skulle være med ut og aldri ble med på byen. En dag spurte jeg han når vi var på tomandshånd om hvorfor han ikke ville bli med ut i helgen. Fikk som svar at det ikke var noe gøy og at folk sikkert ikke synes han festet bra nok. Videre fant jeg jo da ut at gutten aldri hadde vært på byen før og at det hele bare var meninger han hadde gjort seg opp selv og at han nesten aldri hadde vært på en fest. Jeg klarte å overtale han til å joine oss ut. Hva skjedde? Jo fyren koste seg gløgg ihjel og hadde det kjempemorro hele kvelden og natten. Spurte oss mange fredager på skolen om vi skulle ut i helgen og slike ting. Før spurte han aldri om det og sa bare "nei" når vi spurte han. De andre hadde liksom bare gitt han opp og sagt til seg selv "han sier jo nei uansett" Han var ikke av den mest populære karen nei, men han var en helt okey fyr hverken mer eller mindre. Nå møter jeg han titt og ofte på byen Du spurte om hvordan en nattklubb er. Vel en nattklubb kan være som mangt. Noen er rene dansegulv med svært få sitteplasser, så her kan det bli litt kleint for deg muligens. De fleste spiller rimelig høy musikk, så samtaleføring er vel ikke sånn topp egnet på en ren club. Du trenger jo ikke gå på en nattklubb? Det finnes jo et drøss av utesteder som ikke er nattklubber. Puber osv. Gå der folk på din alder ferdes og du vil sikkert møte kjentfolk også om det er et middels stort sted eller mindre. Jeg personlig er ikke sånn superfan av nattklubber med dundrende musikk. Jeg liker mer plasser med sittegrupper hvor man har muligheten for å snakke med folk, men også et dansegulv med litt liv viss man føler behover for å svinge foten litt. Alt for mange mennesker dømmer seg selv nord og ned. De har lært at de ikke vil få til ting av andre, og prøver dermed heller ikke. Skal du dra alene eller med bekjente på byen nå neste gang da? Skal du dra alene vil du kanskje dra nytte av denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1168179 Hold oss oppdatert og lykke til! PS: Om du faktisk tar skrittet og drar ut på byen, så ikke gi deg så lett. Sett deg mål og bestem deg for at "i kveld skal jeg minst snakke 3 samtaler med noen jeg ikke kjenner" f.eks. Det blir for lett å bare si til seg selv "nei dette var ikke noe for meg. Var jo det jeg visste" når det har gått 15 min på utestedet. Endret 3. november 2009 av Mantoius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå