Syar-2003 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Mini dumpene ligger i C:\Windows\Minidump ( du må slå på visning av skjulte mapper og systemfiler for å "se" folder og filer ) BlueScreen Viewer fra Nirsoft scanner systemet for deg automatisk og loader alle minidumps det finner (du trenger ikke vite hvor de ligger) . http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html Med Windbg må du åpne enkeltfil med path (File - Open Crash Dump - browse til C:\Windows\Minidump og åpne crash filen du vil analysere). Husk å kjør windbg som admin (run as administrator) ,ellers får du ikke rettigheter til å åpne minidump filene. Endret 23. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Mini dumpene ligger i C:\Windows\Minidump( du må slå på visning av skjulte mapper og systemfiler for å "se" folder og filer ) BlueScreen Viewer fra Nirsoft scanner systemet for deg automatisk og loader alle minidumps det finner (du trenger ikke vite hvor de ligger) . http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html Med Windbg må du åpne enkeltfil med path (File - Open Crash Dump - browse til C:\Windows\Minidump og åpne crash filen du vil analysere). Husk å kjør windbg som admin (run as administrator) ,ellers får du ikke rettigheter til å åpne minidump filene. Okey, lastet ned BlueScreen Viewer. Hvordan får jeg informasjonen inn her på forumet? Det gikk ikke å legge DMP-filene inn som vedlegg.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hva er det du ønsker å gjøre ? DMP filene som vedlegg i tråden får du gjort hvis du zipper dem til et arkiv for å laste opp ZIP akrkivet. BlueScreen View kan lagre til HTML til text fil , du kan ta skjermdump og poste/laste opp bilde osv. Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Hva er det du ønsker å gjøre ? DMP filene som vedlegg i tråden får du gjort hvis du zipper dem til et arkiv for å laste opp ZIP akrkivet. BlueScreen View kan lagre til HTML til text fil , du kan ta skjermdump og poste/laste opp bilde osv. Sånn, da har jeg lastet opp filene Minidump.rar Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Er det ingen som gidder å hjelpe meg?.. Lenke til kommentar
muggsopp Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Zander: folk har bedt deg løse det selv, og gitt deg forklaring på hvordan. Hvis du vil at vi skal gjøre det for deg, opererer vi med konsulentpris på kr. 1395,- eksl. mva pr time. Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Zander: folk har bedt deg løse det selv, og gitt deg forklaring på hvordan. Hvis du vil at vi skal gjøre det for deg, opererer vi med konsulentpris på kr. 1395,- eksl. mva pr time. skjønner..men nå har det blitt værre da, får ikke logget på pc'n, får bare en skjerm med noen rare farger på når jeg skrur den på :S Har testet, og det er ikke skjermen det er noe feil med.. Finnes det noen slags recovery CD som gjør at jeg kan ''stille tilbake''systemet på samme måte som 'last known good configuration' gjør? Altså uten å tape for mye data. Har store deler av særemnet mitt på pc'n, så jeg er litt desperat nå.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg jo nevne at jeg har kikket på BSOD krasj dumpene dine og det finns ikke noe entydig mønster der som jeg kan se (hvilket i min oppfatning mest sannsynlig tyder på et eller flere hardware problemer med PCn). Hvis du skal ha data filer mest mulig intakte fra harddisken internt i Packard Bell PCn - gjøres som følger : -Ikke kødd mere med windows installasjonen på Packard Bell PCn. -Ikke installer ting (inkl reinstall av windows) oppå denne harddisken/harddiskene i Packard Bell Pcn . -Slå av Packard Bell maskinen med strømbryteren bak og ta harddisken(e) ut av den. -Få denne disken eller diskene fra PB satt inn i en annen fungerende PC med windows installert på. -Hvis NTFS/filsystem er iorden på den/de diskene fra PB kan du i denne PCn kopiere ut data/filer du trenger å ta vare på til et eksternt USB media (usb minne penn eller ekstern usb disk). Eller man kan brenne de ut på en DVD+R om en DVD brenner er tilgjengelig (lage/brenne data DVD) .Man kan da få ut rundt 4.7GB data pr.plate . Endret 30. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Jeg jo nevne at jeg har kikket på BSOD krasj dumpene dine og det finns ikke noe entydig mønster der som jeg kan se (hvilket i min oppfatning mest sannsynlig tyder på et eller flere hardware problemer med PCn). Hvis du skal ha data filer mest mulig intakte fra harddisken internt i Packard Bell PCn - gjøres som følger : -Ikke kødd mere med windows installasjonen på Packard Bell PCn. -Ikke installer ting (inkl reinstall av windows) oppå denne harddisken/harddiskene i Packard Bell Pcn . -Slå av Packard Bell maskinen med strømbryteren bak og ta harddisken(e) ut av den. -Få denne disken eller diskene fra PB satt inn i en annen fungerende PC med windows installert på. -Hvis NTFS/filsystem er iorden på den/de diskene fra PB kan du i denne PCn kopiere ut data/filer du trenger å ta vare på til et eksternt USB media (usb minne penn eller ekstern usb disk). Eller man kan brenne de ut på en DVD+R om en DVD brenner er tilgjengelig (lage/brenne data DVD) .Man kan da få ut rundt 4.7GB data pr.plate . Okey, så hvis jeg skjønner det riktig, så kan jeg ta ut hard disken i min pc og sette den inn i en annen pc, for så å kopiere ut filene? Da må jeg vel ta ut hard disken i den andre pc'n også da? Kan den andre pc'n være f.eks windows 98? og f.eks en dell pc? Tusen takk for alle svar! Skal ha særemne på onsdag, så jeg stresser litt nå, som dere sikkert skjønner PS. filen(e) jeg skal ha ut ligger på (D:) disken, hvis det har noe å si Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Er ikke mulig å ta ut disken i den PCn du flytter disken til nei. Da vil ikke denne ha et operativsystem (windows) som booter den opp. Harddisk fra PB koples på annen PC som sekundær disk med sin egen kabel. Windows 98 vil ikke funke heller , da denne ikke kan lese disker med NTFS filsystem. Den må ha Windows XP eller nyere. Foreslår at du allierer deg med en PC kyndig person som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Er ikke mulig å ta ut disken i den PCn du flytter disken til nei.Da vil ikke denne ha et operativsystem (windows) som booter den opp. Harddisk fra PB koples på annen PC som sekundær disk med sin egen kabel. Windows 98 vil ikke funke heller , da denne ikke kan lese disker med NTFS filsystem. Den må ha Windows XP eller nyere. Foreslår at du allierer deg med en PC kyndig person som kan hjelpe deg. Okey..får vel vurdere å sende den til reperasjon da.. Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Fikk en kar til å se på maskinen, og det viste seg at det var skjermkortet som hadde tatt kvelden Han sa også at han måtte resette BIOS, jeg glemte å spørre han hva det gjør Noen som vet? Blir filene på diskene (D:) slettet da? Endret 16. desember 2009 av Zander91 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Fikk en kar til å se på maskinen, og det viste seg at det var skjermkortet som hadde tatt kvelden Han sa også at han måtte resette BIOS, jeg glemte å spørre han hva det gjør Noen som vet? Blir filene på diskene (D:) slettet da? Nei, filene på hard disken blir ikke rørt i det hele. BIOS (Basic Input-Output System) er et lite chip på selve hovedkortet som gjør at PCen din starter. BIOS har IKKE noe med fil system etc på hard disker å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå