Gjest Bruker-127711 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Helluen. Har det problemet at jeg er alltid trøtt på hverdagene, selv om jeg så og si alltid sover i 7-9 timer. Dette er helt sinnsykt irriterende, og vil gjerne bli kvitt det. Går på melatonin piller og har gått på det i rundt 3 år pga søvnproblemer. Vet ikke helt om det har noe med det å gjøre, men det hjelper meg med å sovne. Om jeg er trøtt fordi jeg sover for mye vet jeg ikke, men hadde tenkt til å prøve å sove rundt 5-6 timer inatt, og se hvordan det går. Har noen av dere forslag til hva jeg kan gjøre for å være mindre trøtt? Eller hvorfor? Edit: Kan vel legge til at jeg skal prøve å slutte med melatonin, da kroppen min har blitt ganske så avhengig av det. Endret 1. november 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
probin Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 for meg, hjelper det å sove et par timer mindre enn anbefalt (8 timer) vil kanskje hjelpe mye å slutte med dem pillene. kroppen din blir vandt til og forventer seg piller for å sove. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Ja, får vel prøve uten pillene inatt, og legge meg sent. Skal til legen på onsdag for å se om det ligger noe bak søvnproblemene. Det som er litt rart er at jeg har ikke noe særlig problemer / klarer meg fint uten pillene i helgene. Ikke i nærheten like trøtt da heller. Lenke til kommentar
Delloptimist Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei, dette kan også komme av jernmangel, sjekk blodprosenten. Dette bruker å skje noen ganger til meg og da merker jeg at jeg blir sliten og trøtt og da er det som regel blodprosenten det er noe i veien med. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 sov Leste du førstepost? Har sover rundt 6 timer de to siste nettene, merker at jeg fortsatt er trøtt, men på en annen måte, litt vanskelig å forklare. Skal til legen imorgen, så får sjekket det da. Det med jernmangel, kan det resultere svimmelhet sånn av og til? Er nemlig av og til jeg blir helt ekstremt svimmel og uvell helt uten grunn. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg har jernmangel, og opplever akkurat det samme som deg. Spesielt uka etter menstuasjon. Er jente, så mister jo en del blod i måneden.. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Selv opplevde jeg å bli mye mer oppvakt når jeg kuttet en god del av karbohydratene og fokuserte mer på protein og fett - mat har mye å si for hvordan kroppen fungerer. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå