elvenbow123 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei! Har nylig installert windows 7 64 bits. Har et heller stort problem. Jeg kan lett starte opp pcn med 4 GB ram satt inn (2x2gb) men når jeg setter inn 2gb ram til (1x1gb) så kommer jeg ikke langt. Pc'n henger seg på "starting windows" lenge, helt til skjermen blir svart, men jeg alikevel kan bevege musa. Any forslag? på forhånd takk Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hva slags minne er det snakk om? Type, merke, frekvens. Er alle brikkene av samme type? Kansje du skal prøve å sette minne-timings i bios tilsvarende de tregeste brikkene du kjører. Mulig noen andre her har noen bedre forslag. Men litt mer info hadde vært fint Mvh Tore Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Hva slags minne er det snakk om? Type, merke, frekvens. Er alle brikkene av samme type? Kansje du skal prøve å sette minne-timings i bios tilsvarende de tregeste brikkene du kjører. Mulig noen andre her har noen bedre forslag. Men litt mer info hadde vært fint Mvh Tore Kan egentlig ikke en dritt om mine, veit bare størrelsen men det er ikke samme merke, er dette dumt? og! btw, på 32 bits, så starter pcn med alle brikkene i... yter bare 3,25 gb, men uansett Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det er fordi 32bit operativsystem bare kan adressere rundt 3.2-3.5GB med minne. Gjør lurt i å installere 64bit istedet. Vel. Skal være en merkelapp på hver brikke som viser specs. HVis du har mulighet for å sjekke og vise oss blir det litt lettere. Se etter CL5/ CL6 eller noe i den duren. 5-5-5-15, 4-4-4-12 eller noe i den duren. Er det snakk om DDR2 minne her? Frekvens, MHz? Se om du finner noe =). Mvh Tore. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Det er fordi 32bit operativsystem bare kan adressere rundt 3.2-3.5GB med minne. Gjør lurt i å installere 64bit istedet. Vel. Skal være en merkelapp på hver brikke som viser specs. HVis du har mulighet for å sjekke og vise oss blir det litt lettere. Se etter CL5/ CL6 eller noe i den duren. 5-5-5-15, 4-4-4-12 eller noe i den duren. Er det snakk om DDR2 minne her? Frekvens, MHz? Se om du finner noe =). Mvh Tore. uhm, det er ddr 2 ja. på corsair 2x2 gb brikkene står det: XMS2-8500 2048MB 1066MHZ 5-5-5-15 2.10V VER 2.1 09173102 på corsair 1x1 gb brikkene står det: value select....her står det bare møl egentlig.. kan sjekke på internett på kodenummergerningen. 2 sec Takker for svar edit: kk, det står "vs1gb667d2" mulig at det lager no sence Endret 1. november 2009 av elvenbow123 Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 1GB brikkene dine er da DDR2 PC5300. De er vel på 667Mhz. De vil begrense hastigheten på de gode brikkene du har. så jeg anbefaler deg å ikke bruke dem. Finn en annen maskin som kansje har bruk for de. 4GB holder i massevis. Og det er kjappe brikker du har. Glem de gamle brikkene. Flaskehals Mvh Tore. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 1GB brikkene dine er da DDR2 PC5300. De er vel på 667Mhz. De vil begrense hastigheten på de gode brikkene du har. så jeg anbefaler deg å ikke bruke dem. Finn en annen maskin som kansje har bruk for de. 4GB holder i massevis. Og det er kjappe brikker du har. Glem de gamle brikkene. Flaskehals Mvh Tore. Javell men det er en annen ting! jeg yter bare 3,25 gb selv med 64 bits operativsystem :O hva kommer dette av? Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Da har du sannsynligvis et for gammelt hovedkort. Da ligger begrensningen i hardware og ikke i operativsystemet. 32bit cpu, chipset etc. Mvh Tore. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Da har du sannsynligvis et for gammelt hovedkort. Da ligger begrensningen i hardware og ikke i operativsystemet. 32bit cpu, chipset etc. Mvh Tore. Hovedkortet er nytt, Asus p5q se2 Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Start => Kjør => winmsd.exe Hva er Verdien på Prosessor? Starter den med x86 eller ia64/EM64T? Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Start => Kjør => winmsd.exe Hva er Verdien på Prosessor? Starter den med x86 eller ia64/EM64T? Får ikke opp no da? Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Da fungerer det ikke på win 7 da. Høyreklikk på Min Datamaskin og trykk Egenskaper. Der vil du se installert ram, og om det er 32bit eller 64bit. Hva står det der? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) På Windows 7 Start => Kjør => msinfo32.exe På ASUS hovedkort med 64bits OS må man vanligvis enable en setting i cmos settings ("BIOS") kalt "enable memory remapping" "remap" eller liknende. Dette vil flytte/mappe om memory mapped address space benyttet til I/O for grafikk kort , PCI kort / enheter fra 4GB-3GB området opp til et høyrere area. Således blitr de fulle 4GB frigitt (inkl pci space) til å benyttes fullt ut som "normal ram" . Endret 3. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Da fungerer det ikke på win 7 da. Høyreklikk på Min Datamaskin og trykk Egenskaper. Der vil du se installert ram, og om det er 32bit eller 64bit. Hva står det der? Litt treig der ja Der står det 3,25 og 64 bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå