MindTooth Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei, Er på utkikk etter et lite sett med verktøy som jeg kan skru litt data med. Kun å sette inn hovedkort, CD-rom, osv. Ikke noe avansert. Kan noen komme med en anbefaling? Takker for all hjelpen. Finnes sikkert allerede slike tråder. Men veldig vanskelig å søke seg til. Birger Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det er bare ta turen på Clas Ohlson og kjøpe et skrujernsett. 99,- kr koster et som har alt du trenger Philips 0 og 00, pluss Torx fra 6 til 10. Veldig greit. De er og svakt magnetiske, noe som gjør at du kan løfte skruer, men ikke så magnetiske at de er i fare for å ødelegge noe som helst. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Tja... 1x Stjerne skrujern aka Phillips skrujern så har du det du trenger. Men ellers kan ett bits sett være greit, i noen skikkelig versting tilfeller er det jeg trenger følgende. 1x Skrujern med bits for flat og stjerne i forskjellige størrelser (Dybde på bitsen for eksempel) 1x ekstra skrujern for lirking. 1x Nebbtang for å plukke ut deler for eksempel når festene til HKet har fulgt deg ut. 1x Hammer! Ja tro deg eller ei men har faktisk måtte brukt denne, ble brukt til å få festet en CPU kjøler... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 antistatisk armlenke er å anbefale! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303162 en kompis av meg brant opp sitt 6GB RAM sett, i7 920 og et x56 HK da han skulle montere en SSD (han er ikke så databegavet) ellers er alt man trenger en skrutrekker.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Phillips-skrujern, kjølepasta, en god rygg og et brekkjern er alt jeg trenger. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Ducktape er alt man trenger for å mekke pc Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Takker for alle svarene Hva med dette; http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134442300 ? Birger Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg har klart meg i alle år med to skrutrekkere av god kvalitet, et med flatt spor og et med krysspor. Om du føler for å utvide ut over dette kan en bitstrekker, et bitssett med Pozidriv, Torx etc samt en bitsadapter for 1/4" skaft være kjekt å ha i bakhånd. Et multiverktøy med tang, et antistatisk armbånd, en tapetkniv, en liten lommelykt og noen kabelstrips/borrelåser er også greit å ha tilgjengelig. Ut over dette må du nesten kjøpe etter behov. Det er jo liten vits i å drasse rundt på en modulartang, en kabeltester eller et voltmeter om alt du skal gjøre er å skifte en harddisk. Kanskje vel så viktig som det håndfaste verktøyet er en romslig CD-mappe. Man kommer tross alt bare et stykke på veien med skrutrekkere av alle slag. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4642 Alt du trenger om det er snakk om å skru sammen en vanlig stasjonær. Er også et habilt multiverktøy. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Så ikke verst ut den Men mangler flattrekker og evt. torx da. Birger Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har dette settet som jeg er fornøyd med: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=18180198 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Takk for forslaget Ser ut som et bra sett. Birger Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Lurer på en kjapp ting når d kommer til verktøysett for pc, har selv ett verktøysett fra CO som har magnetiske bits, lurer på om dette er skadelig for pcen. Har aldri opplevd noen feil med de 3 pcene jeg har montert fra bunn av med dette settet, men mulig du burde unngå magneter i nærkontakt med pckomponenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå