magikern Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 koden under setter forskjellig farge på annenhver row, men den krever "short_open_tag=on", hvordan kan man får den til å fungere med "off" <tr bgcolor="<?=($i%2)?"#ffffff":"#c0c0c0";?>"> <td>YOUR DATA GOES HERE</td> </tr> Lenke til kommentar
magikern Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 woops jeg fant det ut med en gang: <?=($i%2)?"#ffffff":"#c0c0c0";?> er kort versionen av if statementen under: if($i%2) echo "#ffffff"; else echo "#c0c0c0"; Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 ShortTag betyr at man kan bruke bare <? ShortTag = off, betyr at man må ta den tungvindte metoden, nemlig å skrive hele PHP-taggen for å gå inn i PHP-mode, nemlig <?php =) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 ShortTag betyr at man kan bruke bare <? ShortTag = off, betyr at man må ta den tungvindte metoden, nemlig å skrive hele PHP-taggen for å gå inn i PHP-mode, nemlig <?php =) det var jeg klar over fra før av, men kanskje en annen her lærte noe nytt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 det var jeg klar over fra før av, men kanskje en annen her lærte noe nytt. Hva var da egentlig problemet? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 jeg visste ikke at det var en kort-version av en if statement og derav skjønte ejg ikke hvordan den skulle skrives på "den tungvinte måten" med <?php da så vidt jeg er bekjent det ikke går an å skrive "<?php=" eller gjør det kanskje det? Lenke til kommentar
christt Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Sånn tenker jeg: <tr bgcolor="<?php echo ($i%2)?"#ffffff":"#c0c0c0";?>"> <td>YOUR DATA GOES HERE</td> </tr> Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 jeg visste ikke at det var en kort-version av en if statement og derav skjønte jeg ikke hvordan den skulle skrives på "den tungvinte måten" med <?php Altså short_open_tag er <? imotsetning til den lange som er <?php. Det har ikke noe med selve if-setningen å gjøre. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 jeg er klar over det, men det som først var problemet som nå er løst : <tr bgcolor="<?=($i%2)?"#ffffff":"#c0c0c0";?>"> <td>YOUR DATA GOES HERE</td> </tr> kan ikke skrives sånn her: <tr bgcolor="<?php=($i%2)?"#ffffff":"#c0c0c0";?>"> <td>YOUR DATA GOES HERE</td> </tr> for da kommer denne feilmld: Parse error: parse error, unexpected '=' in /var/www/html/tr.php on line 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå