Gå til innhold

Gammel PC, nytt minne?

Bohemen90

Anbefalte innlegg

Har en gammel PC med et Asus PT6D-LA hovedkort. Nå sitter det 1 GB minne i PCen, men vil oppgradere til 4 GB. Hovedkortet støtter PC2-4200 MB/sec, 240 pin, DDR2SDRAM. (Tenker forøvrig å bruke minnebrikkene i en ny PC som kommer om ca. et halvt år., og bare i den gamle intil videre.)

Så tenkte å kjøpe denne:

https://www.mamoz.no/produkt/KHX8500D2K4%2F...66MHz_DDR2.html

Er det 1*4GB, og vil denne funke i min oldtidsmaskin? Den kjører jo på en mye høyere frekvens enn hovedkortet mitt takler, men her tenker jeg fremover til ny pc. Er det slik at pga. hovedkortets begrensning, vil RAM'en bare kjøre på ca. halve frekvenskapasiteten sin, og hva vil det ha å si? Vil jeg i det hele tatt merke stor forskjell?

Usj, ble mye spm her, men håper på at noen kan hjelpe litt. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er det noen Hk som sliter med 4x1GB (bruke alle slotene), så anbefaler å ta et 2x2GB sett.

For det andre, DDR2 er ikke noe fremtid om 1 år. Det er ikke noe fremtid nå heller. Kjøp et billig 2x2GB sett og kjøp NY maskin når du skal det ..

Lenke til kommentar

Takk for svar. Tror jeg går for 2x2GB, men er usikker på om det går.

Noen som ser av disse spesifikasjonene om jeg kan bruke f. eks: KINGSTON 4096MB DDR2 DIMM PC4200 NON-ECC CL4 (KIT OF 2) NS

Her er PC'specsa:

MemoryComponent Attributes

Memory Installed 1 GB (2 x 512)

Maximum allowed 4 GB* (4 x 1 GB) requires the replacement of the installed 512 MB DIMMs

*Actual available memory may be less

Speed supported PC2-4200 MB/sec

Type 240 pin, DDR2 SDRAM

DIMM slots Four

Open DIMM slotsTwo

Forslag til hva jeg kan kjøpe? Evt 2*1GB så jeg går 3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...