Marbash Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei. Jeg har en bil som nå har gått 270 000, og reg. reim ble sist byttet på 182 000 (i følge verkstedkvittering fra forrige eier). Etter det jeg har hørt så skal denne reima byttes hver 90 000km. To spm: Er det veldig stor fare for at den ryker hvis det går noen km over? Og som emnetittelen sier; hvor lang bruker som regel et verksted på denne jobben? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 på min 97 omega 2,5v6 skal reima byttes hver 60000, men den røyk på 54000..., men det varierer jo, og det kan ha vert uflaks også... motoren ble heldigvis ikke føkka da jeg hadde mine anelser.. selv bruker jeg å skifte reim i sverige, da de gjør det for 3-4000, mot de fleste som skal ha 7-11000 her... av erfaring bruker de mellom 2-3timer avhengig av hvor mye deksler og slikt som må skrus av Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvilken bil og motortype er det trådstarter har? Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Hvilken bil og motortype er det trådstarter har? Suzuki Baleno 1.9 TD (men har hørt av en eller annen litt rar grunn, at det er mulig at det sitter en peugeot motor i bilen). Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 på min 97 omega 2,5v6 skal reima byttes hver 60000, men den røyk på 54000..., men det varierer jo, og det kan ha vert uflaks også... motoren ble heldigvis ikke føkka da jeg hadde mine anelser.. selv bruker jeg å skifte reim i sverige, da de gjør det for 3-4000, mot de fleste som skal ha 7-11000 her... av erfaring bruker de mellom 2-3timer avhengig av hvor mye deksler og slikt som må skrus av vis dette er tilfelle, burde det ikke koste så alt for mye på mitt merkeverksted hvor de tar 700,- per arbeidstime, og reima har jeg funnet ut at koster rundt 700,- Og etter min regning da, så burde det hvertfall ikke komme over 4000,-? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 hmm hørtes nesten mistenkelig billig ut... men så bytter jeg vannpumpe samtidig også... om det kan ha noe å si på pris... husker ikke hvor mye den koster Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 bytta nylig registerreim, hjelpreim, vannpumpe og annet som hører med når man bytter "komplett" regreim sett. dette er en Volvo V40 2001 1.8 16v Volvo skulle ha ca 7100,- lokalt verksted sa først 8500,- men etter at jeg viste dem det skriftlige tilbudet for volvo fikk jeg det gjort for 6500,- hos dem. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Kommer veldig an på forskjellige faktorer. 1. Hvor mye koster delene? Stor forskjell her. Mazda ville ha 6500kr for alle delene til min reg.reim + vannpumpe. BilXtra hadde samme delene til 4000kr. 2. Er det god plass? Det tar ca 40min å bytte reg.reim på en Peugeot 206 1.4. På min, Mazda 626 v6 regner man minst 4 timer. Dette er mye pga tilgjengelighet ol. 3. En eller to kammer? 4. Timespris? Hvis du får en pris du syns er for høy av verkstedet så kan du trøste deg med at du ikke har min bil. 12.000kr for reg.reim bytte er tyveri! Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har byttet registerreim to ganger på en BMW e30 325i. Første gangen brukte jeg hele 12 timer på jobben. Andre gangen gikk det på halvannen time. Utrolig hvor mye bedre ting kan gå hvis man faktisk vet hva man driver med. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 på min 97 omega 2,5v6 skal reima byttes hver 60000, men den røyk på 54000..., men det varierer jo, og det kan ha vert uflaks også... motoren ble heldigvis ikke føkka da jeg hadde mine anelser.. selv bruker jeg å skifte reim i sverige, da de gjør det for 3-4000, mot de fleste som skal ha 7-11000 her... av erfaring bruker de mellom 2-3timer avhengig av hvor mye deksler og slikt som må skrus av vis dette er tilfelle, burde det ikke koste så alt for mye på mitt merkeverksted hvor de tar 700,- per arbeidstime, og reima har jeg funnet ut at koster rundt 700,- Og etter min regning da, så burde det hvertfall ikke komme over 4000,-? Huysk at i tilegg til reima må du også ha strammehjul + evt løpehjul. Om vannpumpa går på reima må denne også byttes Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 på min 97 omega 2,5v6 skal reima byttes hver 60000, men den røyk på 54000..., men det varierer jo, og det kan ha vert uflaks også... motoren ble heldigvis ikke føkka da jeg hadde mine anelser.. selv bruker jeg å skifte reim i sverige, da de gjør det for 3-4000, mot de fleste som skal ha 7-11000 her... av erfaring bruker de mellom 2-3timer avhengig av hvor mye deksler og slikt som må skrus av vis dette er tilfelle, burde det ikke koste så alt for mye på mitt merkeverksted hvor de tar 700,- per arbeidstime, og reima har jeg funnet ut at koster rundt 700,- Og etter min regning da, så burde det hvertfall ikke komme over 4000,-? Huysk at i tilegg til reima må du også ha strammehjul + evt løpehjul. Om vannpumpa går på reima må denne også byttes sjekka litt på kvitteringer her nå og prisen var: vannpumpe: 1000 reim: 700 strammejul og slikt: 600 arbeid 500pr time - tid brukt: 5 timer Total 4800kr SEK = CA 3900 NOK Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 på min 97 omega 2,5v6 skal reima byttes hver 60000, men den røyk på 54000..., men det varierer jo, og det kan ha vert uflaks også... motoren ble heldigvis ikke føkka da jeg hadde mine anelser.. selv bruker jeg å skifte reim i sverige, da de gjør det for 3-4000, mot de fleste som skal ha 7-11000 her... av erfaring bruker de mellom 2-3timer avhengig av hvor mye deksler og slikt som må skrus av vis dette er tilfelle, burde det ikke koste så alt for mye på mitt merkeverksted hvor de tar 700,- per arbeidstime, og reima har jeg funnet ut at koster rundt 700,- Og etter min regning da, så burde det hvertfall ikke komme over 4000,-? Huysk at i tilegg til reima må du også ha strammehjul + evt løpehjul. Om vannpumpa går på reima må denne også byttes sjekka litt på kvitteringer her nå og prisen var: vannpumpe: 1000 reim: 700 strammejul og slikt: 600 arbeid 500pr time - tid brukt: 5 timer Total 4800kr SEK = CA 3900 NOK Det var da slett ikke ille, i forhold til mange andre skrekkeksempler. Hvor i Sverige var det du fikk dette gjort da? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) i Karlstad... er et lite verksted jeg har vert på et par ganger... husker ikke hva det heter men... står ikke noe på kvitteringa heller det som var flaks var at da regreima røyk på54k KM, var jeg bare 3 mil unna Karlstad, og fikk en hyggelig svenske til å taue meg dit, da han selv bodde der.. var faktisk å drakk kaffe hos han mens de fiksa bilen.. er det noe nordmenn har å lære av svenskene så er det gjestfrihet! trur kanskje det mest fenomenale var at det lille stedet hadde alle delene liggende også :S nesten litt sykt.. Endret 2. november 2009 av vesleengen Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ikke unormalt at det koster halvparten på ikke-merkeverksted som hos et merkeverskted (med visse unntak som f.eks. hos Bilia som har kampanjer for eldre Volvo). Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Jeg får vel høre litt rundt, har jo funnet ut nå at det faktisk kan være en del å spare ved å velge riktig. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Om du har mulighet, så ta stor service i sverige, så får du sjekket hele bilen din. Vi bruker kun merkeverksted der, og sparer ca 60%+kursen i forhold til norsk merkeverksted. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 regkjede FTW trenger aldri å bytte ;P Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 regkjede FTW trenger aldri å bytte ;P Yeh, tenkte på detta jeg også.. Hvorfor er det egentlig ikke kjede på alle biler, må da være mye lettere? :S Nå har jeg for øvrig funnet ut (etter å ha snakket med merkeverksted), at det er bytteinterval på 120 000, så det vil si at jeg har enda 30 000 å gå på. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Om du har mulighet, så ta stor service i sverige, så får du sjekket hele bilen din. Vi bruker kun merkeverksted der, og sparer ca 60%+kursen i forhold til norsk merkeverksted. De var det visst en god del å spare ja. Tror jeg må lære meg til å sjekke litt mer rundt (også i Sverige) når det kommer til rep. av bil. Ser nå at det er en god del å spare hvis man er litt bevisst på dette og tar seg litt tid. Hittil har jeg vært blind, og satt bilen rett på merkeverksted her jeg bor. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hvorfor er det egentlig ikke kjede på alle biler, må da være mye lettere? :S Kjede er dyrere i innkjøp og gir mer støy enn reim. Og, registerkjeder kan faktisk også haverere. Endret 4. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå