Gå til innhold

Hvordan gå frem ved fritak?

Martin_20

Anbefalte innlegg

Hei. Er er gutt på 20 år. Gikk ut av videregående i 2007. Etter det har jeg ikke klart å få tak i en eneste jobb, har gått hjemme i et par år. Det siste året har jeg ikke hatt det så veldig bra. Havnet i et litt dårlig vennemiljø som brukte litt av hvert for å si det sånn. Jeg var og fortsatt er ganske langt nede psykisk. Har bare blitt mer og mer innesluttet. Men ser nå et lys i tunellen. En i familien klarer kanskje å skaffe meg min første jobb. Hadde vært så utrolig deilig å få livet på rett skjøl igjen og et holdepunkt i livet. Men har fått innkalling til førstegangstjeneste i januar. Dette gjør meg bare kvalm. Har nå en mulighet til å få meg jobb og begynne livet. Hva kan jeg gjøre?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Er er gutt på 20 år. Gikk ut av videregående i 2007. Etter det har jeg ikke klart å få tak i en eneste jobb, har gått hjemme i et par år. Det siste året har jeg ikke hatt det så veldig bra. Havnet i et litt dårlig vennemiljø som brukte litt av hvert for å si det sånn. Jeg var og fortsatt er ganske langt nede psykisk. Har bare blitt mer og mer innesluttet. Men ser nå et lys i tunellen. En i familien klarer kanskje å skaffe meg min første jobb. Hadde vært så utrolig deilig å få livet på rett skjøl igjen og et holdepunkt i livet. Men har fått innkalling til førstegangstjeneste i januar. Dette gjør meg bare kvalm. Har nå en mulighet til å få meg jobb og begynne livet. Hva kan jeg gjøre?

Takker for svar.

Ring Forsvaret på tlf 03003, be om å bli satt over til Vernepliktsverket og snakk med en av dem som jobber der. Du finner også informasjon her: http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/utsettelseogfritak/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...