Gå til innhold

Specs på 3 år gammel pc, er disse noe tess i årene fremover?

Anbefalte innlegg

Heisan

Har omsider funnet ut specsa til pcn min (se vedlagt bilde).

Vil fremover installere Windows 7 på pcn og bruke den til en del studiobruk, men enkelte spill som f.eks. Diablo 3 (når det en gang kommer)grafikkmessig. Duger disse hardvarene eller burde jeg gå til innkjøp av oppgradering på et eller fler punkter?

Har hatt en del "mystiske" problemer med ulyder i forbindelse av medieavspilling mens jeg kjører andre programmer, så her er jeg fristet til å kjøpe nytt lydkort bare for å se om lydene forsvinner (selv om det kan skyldes bugs e.l. som har oppstått etter min siste og mindre vellykkede formatering).

Stor takk til alle som bruker tid på å lese og som kommer med konstruktive forslag :)

-Magnus

post-182295-1257104692_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Win7 går helt fint, men 32-bit. Vil du ha 64-bit, så må du opp på 4GB eller mer. Spill messig er ikke x1900 noe monster. Her kan du gå opp til et HD4870/HD5770 eller virkelig ta i og gå på HD5850/5870, men da må du trolig bytte PSU også..

Trenger ikke noe monster heller forsåvidt, med mindre det dukker opp en god økonomisk løsning. Minne tenkte jeg å utvide uansett, da det ikke koster all verden idag. Problemet mitt er at jeg har fulgt SÆRS dårlig med opp pc-hardware opp gjennom årene, og har keine anung på hva som er gode komponeter osv. Er her jeg trenger litt hjelp.

Hva blir prisforskjellen på HD4870/HD5770 kontra å kjøpe HD5850/5870 + ny PSU? Er prisforskjellen verdt kvalitetsforskjellen? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Står i screenshot'en at PC'en er bygget av Fujitsu-Siemens. Vil jeg gjøre rett i å anta at dette er en typisk "merke-PC"? I såfall er det skumle sjanser for at den ikke er særlig oppgraderingsvennlig. Mer ram går nok uannsett bra, men andre ting er ikke sikkert er standard, så det kan være skummelt å gå til innkjøp av deler før du har sjekket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...