Gå til innhold

Kan du smake forskjell på alkohol varer

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Ok, Jeg kan smake forskjell på viss ting, men ikke andre.

Jeg kan smake forskjel mørk og lyst øl, men ikke smake forskjell mellom forskjellige lyse øl.

All vin smaker det samme for meg og surt.

Jeg kan ikke smake forskjell på div. wiskey's eller Bourbon, det smaker sterkt og ikke spesielt godt, smaker ikke forskjell på bra eller dårlig, gammel eller ny, single malt eller ei.

Kan du kjenne forskjell på slike ting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.

Har smakt nok øltyper til å vite at det er stor forskjell mellom typene. Sødme og bitterhet hovedsakelig, må jobbe litt med fruktighet enda. :)

Ellers har jeg ikke smakt nok på vin til å kjenne forskjell, men skal nok lære ting og tang der og. Brennevin holder jeg meg for det meste unna.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner også ganske stor forskjell på det aller meste. For min del har det også vært slik at enkelte typer alkohol som whisky og cognac smaker bedre etter hvert som en eldres (og smaksløkene forandres). Det jeg har problemer med å skille fra hverandre er ren vodka.

Lenke til kommentar
Det jeg har problemer med å skille fra hverandre er ren vodka.

Det er ikke bare bare å kunne skille forskjell på vodka. Mye bråk kommer av å klage på vodka. Pappa f.eks. tror det ikke finnes forskjell på vodka, jeg vet det gjør det, i og med at jeg kjenner en helt klar forskjell.

Lenke til kommentar

Vodka er vodka. I en blindtest er det de færreste som klarer å smake forskjell. Men Vodka kan lages på forskjellige måter, så det er en en forskjell.

Absolut har klart å skape et kvalitetsprodukt ved en ekstremt god markedsføring. De har distansert seg fra de andre ved å ha fancy flasker, og blitt et "kult" merke. De har tilsatt diverse smaksstoffer, og fått et stort varesortement med tilsvarende stilig design på flaskene.

Jeg kjenner forskjell på for eksempel Tuborg og CB. Om jeg hadde klart det i en blindtest er uvisst, er jo så mange variabler som spiller inn(temp, hva man har spist, hvor mye man har drukket, om man har drukket i det hele tatt osv..).

Vin er det en del forskjell på, men jeg tror ikke man merker så mye forskjell hvis man ikke liker vin i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Vodka er vodka. I en blindtest er det de færreste som klarer å smake forskjell. Men Vodka kan lages på forskjellige måter, så det er en en forskjell.

Whiskey er whiskey, selvfølgelig. Gi meg fire glass der det er to typer og to glass hver. Jeg skulle nok klare å skille de. Men å sette merke på de kan jeg ikke nei.

Lenke til kommentar

Det må være underlig å ikke klare å kjenne forskjell på ulike typer konjakk, ulike typer vin etc etc. Kanskje du har dårlig smakssans? Jeg mener ikke at det gjør deg til et dårlig menneske, bevares, men for meg er det i alle fall så stor forskjell at jeg ikke helt klarer å sette meg inn i hvordan det må være å ikke kunne skille på disse tingene.

Sliter du med å kjenne forskjell på andre ting også? F.eks. ulike typer fårepølse, ulike typer sjokolade, ulike typer appelsinbrus, ulike typer yoghurt ...

Lenke til kommentar

Når dere nevner det, så kan jeg smake forskjell på vodka, det tenkte jeg ikke på, selv liker jeg vodka med så lite bismak som mulig, men samtidig frisk, foreldrene mine drikker alt som kalles vodka, men selv holder jeg meg til noen få merker.

Vet ikke om jeg kan smake forskjell på konjakk laget med de samme ingridiensene.

Men jeg kan jo smake forskjell på div brandy's og likører osv.

Men for meg er øl, øl og vin, vin. selv champange smaker bare hvitvin for meg med litt brusing i

Lenke til kommentar
Når dere nevner det, så kan jeg smake forskjell på vodka, det tenkte jeg ikke på, selv liker jeg vodka med så lite bismak som mulig, men samtidig frisk, foreldrene mine drikker alt som kalles vodka, men selv holder jeg meg til noen få merker.

Vet ikke om jeg kan smake forskjell på konjakk laget med de samme ingridiensene.

Men jeg kan jo smake forskjell på div brandy's og likører osv.

Men for meg er øl, øl og vin, vin. selv champange smaker bare hvitvin for meg med litt brusing i

Hittil synes jeg Vikingfjord smaker best. 40% på 70CL?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...