Gå til innhold

Klokking av P4 3,0 800MHZ og MSI 875P

Anbefalte innlegg

fsb 310 :o  :o

SYKT nice ok!! Har du ennå ikke stilt opp volten?

Nei, ingen øking på volten på cpu,men har gått opp et hakk på minnebrikkene , er forresten på 320 fsb som gir en cpu på 4,8 begynner å lure selv hva som skjer :o :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er forresten på 320 fsb som gir en cpu på 4,8 begynner å lure selv hva som skjer :o  :o

Tror du har vært SYKT heldig med komponentene dine jeg!! Er ikke misunnelig jeg nei....

Jo,men å overklokke med 60% hadde jeg aldr drømt om jeg hadde håpet på 3,6-3,7

Lenke til kommentar

hvor kjøpte du de corsair brikkene dine? :S

hva er volt og timings osv?

Taipei, Taiwan, December 5th, 2002 Corsair Memory, Inc., an industry leader in ultra-performance DDR DRAM modules for gaming and overclocking applications, has announced that it is moving to more aggressive latency settings on its popular XMS3500 line of ultra-performance memory modules.

At 250MHz FSB the board was unstable to the point you could run no 3D applications whatsoever and were very rarely not met with a crashed OS that ended in an auto-reboot or BSOD. The MSI 875P Neo is simply not a board we would recommend to our friends and readers that are enthusiasts.

hmmz? har du bilde ? :D bevis hadde vært kewlt

da vet jeg hva det neste hkt mitt blir

Lenke til kommentar
hvor kjøpte du de corsair brikkene dine? :S  

hva er volt og timings osv?

Brikkene er kjøpt hos quad.no og du får dem til kr 1260.- pr stk noe som er veldig rimelig (komplett tar 1342)

jeg kjører med std volt og timingen på 2.2.2.5

Lenke til kommentar

Jeg testet ett slikt hk på jobb, og de MSI har noen problemer med de. Har sett andre sider også som har testet det som er enige med meg. Selv om man øker FSB i bios, og det booter med "fantasi" hastigheter, så oc egentlig ikke cpu'n. Det er derfor du får så lave poeng i 3dmark. Jeg får jo mer med min [email protected]. Prøv å oppgrader bios'n på hk ditt, og prøv da. Du kan jo kjøre ett program som heter CPUZ så får du frem den virklige hastigheten på CPU. Kan godt tro at den er god for 4GHZ+, men aldri i livet om den klarer 4.8Ghz. Folk klarer jo ikke så mye med Flytende nitrogen engang.

Lenke til kommentar
Jeg testet ett slikt hk på jobb, og de MSI har noen problemer med de. Har sett andre sider også som har testet det som er enige med meg. Selv om man øker FSB i bios, og det booter med "fantasi" hastigheter, så oc egentlig ikke cpu'n. Det er derfor du får så lave poeng i 3dmark. Jeg får jo mer med min [email protected]. Prøv å oppgrader bios'n på hk ditt, og prøv da. Du kan jo kjøre ett program som heter CPUZ så får du frem den virklige hastigheten på CPU. Kan godt tro at den er god for 4GHZ+, men aldri i livet om den klarer 4.8Ghz. Folk klarer jo ikke så mye med Flytende nitrogen engang.

Ja, dette kan være en forklaring på den høye hastigheten Snekker'n oppnår. Reagerte på at CPU scoren hans i 3Dmark03 på 4.5Ghz var jevngod med min AthlonXP @ 2.2Ghz.

Her f.eks står det bare 3000Mhz under "CPU", selv om hovedkortet hans booter opp på 4500Mhz?

http://service.futuremark.com/compare?2k3=808985

Lenke til kommentar

Jo, men skal ikke det står den faktisk CPU hastigeten. Det gjør det ihvertfall på min CPU etter at jeg har kjørt 3Dmark03.

Jeg vet at han booter opp på 4800Mhz nå, men den linken postet Snekker'n da han var på 4500Mhz. Les selv, før du poster :wink:

Lenke til kommentar
Ja får prøve det da jeg selv begynte å bli i tvil allerede ved 3,8 og at den skulle gå så høyt som dette skall jo vere umulig, jeg får prøve å sjekke så får jeg komme tilbake når jeg finner løsningen.

Jeg fant dette på MSI sin hjemmeside. Nyeste BIOS 1.4 fikser disse problemene:

-Modify CPU temperature detection

-Fixed system unstable with some DDR400 memory

-Fixed some system cannot overclock

-Modify bug in multi-language

http://www.msi.com.tw/program/support/bios...34&NAME=MS-6758

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...