larsingedude Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei, hvis jeg installere ett nytt program, hvor legges det da? F eks officesuite. Hvor det ikke automatisk legges ut ikoner på skrivebord. Hvor finner jeg dette programmet? =) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Innstaler ting via pakkebehandleren og du vil få en fin menyoppføring på passende sted. Innstalerer du manuelt har du liten garanti for hvor filene ender opp, men sannsynligvis er de kjørbare et sted langs PATH og da kan du bare starte programmet ved å skrive "programnavn" i en runner eller fra terminal. EIDT: Du kan åpne en slik runner med alt + f2 i standard Ubuntu hvis ikke jeg husker feil. Endret 1. november 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 er du i synaptic, kan du gå på egenskaper på en pakke...da ser du de eksakte mappene de ulike filene er lagt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Svaret er egentlig at du ikke trenger å vite det. Unntaket kan kanskje mapper som ligger under /usr/lib/. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei, hvis jeg installere ett nytt program, hvor legges det da? F eks officesuite. Hvor det ikke automatisk legges ut ikoner på skrivebord. Hvor finner jeg dette programmet? =) Jeg trengte å finne ut av det samme, måtte legge inn stien i et annet program. Skirver du feks. "which vlc" i en terminal vil den fortelle deg; /usr/bin/vlc Men som RattleBattle sier så trenger du normalt ikke å vite hvor de legger seg, de legger seg der de skal:-) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Spam/off-topic er fjernet fra tråden. Vennligst holdt dere til temaet folkens. (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå