Gå til innhold

Jeg vil ha carvingski...

Prologue

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er på utkikk etter nye carvingski. Er ca 188cm og 92 kg.

Trenger ikke være årets modell (pent brukt også for den del), og prisklasse fra 3-5500,-.

Er det noen gode nettbutikker og anbefale eller noen spesielle sportslager/butikker i oslo som kan være verdt en titt?

Bruksområde: Tenker på noen type allround ski, som duger til det meste. Hva skal jeg se etter? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Er på utkikk etter nye carvingski. Er ca 188cm og 92 kg.

Trenger ikke være årets modell (pent brukt også for den del), og prisklasse fra 3-5500,-.

Er det noen gode nettbutikker og anbefale eller noen spesielle sportslager/butikker i oslo som kan være verdt en titt?

Bruksområde: Tenker på noen type allround ski, som duger til det meste. Hva skal jeg se etter? :hmm:

Når du skal velge ski burde skiene være ca 10cm høyere en deg^^ jeg som er 177cm bruker 191 i SSL ski, for bedre fart og sving.

Men du har en stor kroppsvekt noe som til sier at du trenger en stabil ski. Jeg ville da tatt en titt på Völkl eller Stökli eventuelt Atomic om du er erfarn nok til dems stivhet. De to øvrige er stabile og veldig gode i sving. Jeg står selv aktivt og har god erfaring med alle de nevnte merkene.

Anbefalinger: Ski er en dyrt, du får gode ski i din prisklasse men du må være opptatt av tilbud i forskjellige butikker. Anton sport er svært gode på dette, anbefaler at du tar en tur innom de og tar en prat anngående ski. Her er mine anbefalinger:

Völkl Racetiger 2008 modellen med Marker Binding, disse får du svært billig nå for tiden og er Mye Ski for pengene. Disse er godt utvilet og beregnet til personer som søker litt mer en det vanlige opplevelsen du får av "vanlige ski". Det beste alternativet utifra jeg har lest fra din post =)

Stökli Laser GS 2008/2009 er en veldig god ski men du må oppi 10.000 klassen uten binding, binding gjerne 2.000 pluss. Hvis du er vilig til og legge på disse lappene er disse et godt alternativ hvis du kjører aktivt og utfordrene.

Lykke til, ta en tur innom Anton de gir deg svar på alt, og du kan forhandle på pris =)

Lenke til kommentar
Aha, skal sjekke ut den Völkl skien.. leste litt om at den var ganske stiv og at man burde ha litt sterke knær for å kjøre den. Stemmer dette?

Skal ta turen innom Anton så fort muligheten byr seg :)

Ja de er stive, men når du får god følelsen med disse skiene går det som det gviner =) Cluet med disse skiene er og legge trykk på den vitale delen av svingen (det vil si starten, gjevnt press gjennom svingen, og framrykk av utyr ski mot slutten). Dette er litt kompleks, men du trenger ikke sterke knær, det er viktig og presse gjevnt så går det helt fint, og du vil få mye glede av skiene =) Det er lårene som er viktig i alpin^^ du bruker kun 5% knær under en tur i bakken.

Husk det er den Røde Versjonen av Skien du er ute etter, de gule er SL. ^^

FOr å komme tilbake til Stivhetene så er disse relavtivt myke i forhold til Atomic, Dynastar, Rossignol osv. Völkl er kjent for og lage kvalitets ski og dette er intett untak.

Litt morsom info hvis du lurer på hvor mye trykk det er på ytterfoten i en sving??Det er 800-1 tonn i 0,5 sek av svingen. Det er mye^^

Lykke til med ski kjøp, siden det er før vintern er ski veldig billige i november så dette er et godt tidspunkt og kjøpe på =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...