Kristian. Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Har litt problemer med lysene på en Audi 100. Når jeg setter den på fjernlys, eller parklys, fungerer instrumentlysene. Men ikke på kjørelys. Hvor tror dere feilen kan ligge? Relê, selve "spaken" på rattet, dårlig kontakt et sted osv..? Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Er helt normalt på endel biler. Sikker på at det ikke skal være sånn på din bil, og sikker på at du ikke bare vil ha det slik? Jeg skulle ønske det var slik på min egen bil, da det oppfordrer mer til å sette bryteren til nærlys i mørke og slipper dermed å måtte knørve med bryteren for å oppnå fjernlys om jeg trenger det plutselig. I tillegg der det er glødepærer til belysningen vil det spare på pærene om sommeren. Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Har litt problemer med lysene på en Audi 100. Når jeg setter den på fjernlys, eller parklys, fungerer instrumentlysene. Men ikke på kjørelys. Hvor tror dere feilen kan ligge? Relê, selve "spaken" på rattet, dårlig kontakt et sted osv..? Noen som har noen forslag? hadde ein audi 100 88 mod, på den sko ikkje instrument lyse vere på når du hadde kjørelys Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Er jo fryktelig tungvint og ikke kunne se hvor fort man kjører i mørket da... Noen flere som kan bekrefte / avbekrefte dette? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Av mer info er dette en Audi 100, 2.3. 1990 modell... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hva legger du i begrepet kjørelys? Du skal jo ha instrumentlys når du bruker nærlyset men ikke nødvendigvis når det automatiske kjørelyset er på. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Det lyset du bruker når du kjører når det er mørkt ute xD Altså ikke fjernlys eller parklys... Vil jo gjerne har instrumentlys hele tiden nå når det er mørkt... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Det er bare helt greit å legge seg til den vanen at man vrir lysbryteren til nærlys i mørke. Det gjør at fjernlys er raskere å aktivere. Det er tross alt meningen at den skal stå der i mørke siden automatisk kjørelys har vært et skandinavisk fenomen frem til rundt nå (automatisk kjørelys blir påbudt på alle nye biler fra 2011 tror jeg i hele Europa). Kjørelys => Brukes på dagtid. Parkeringslys => Brukes under stans/parkering. Nærlys => Brukes i alle andre tilfeller der fjernlys ikke er tillatt/nødvendig. Edit: Har lest en gang til.. Du mener at du må faktisk aktivere FJERNLYS (altså ikke nærlys her), for å få instrumentpanelbelysning. Det holder altså ikke å vri lysbryteren to hakk til nærlysposisjon? Endret 1. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Jeg har ikke noe instrumentlys i det hele tatt når jeg kjørere.. Annet enn når jeg har på fjernlys eller skrur av alt lyset... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 En ting du kunne sjekket da er om baklys og parklyspærene lyser samtidig med nærlys. Er ganske vanlig at instrumentlyset er veldig tett koblet til parklyskoblingen. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Har ikke mulighet for og få skjekket dette før i morgen, men noen som har flere ting jeg evnt. også burde sjekket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå