Gå til innhold

Q9400 Litt varmere enn normalt kanskje?

Schnugaf

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny CPU i sommer og har brukt den fram til nå uten problemer, forsåvidt er det ikke noe problem nå heller, kjører spill og liknende uten problem. Men det som virkelig forstyrrer meg er når jeg satte Cpu'n på stability test med Everest fikk jeg en oppsiktsvekkende temperatur på få sekunder ved 100% ytelse. (Se vedlegg)

Har sjekket om viften sitter som den skal på Cpu'n og sjekket for støv. Alt er som det skal være egentlig, sett bort ifra det tre siffrede tallet jeg får på temperaturen...

Om du ikke ser det skikkelig så er Temperaturen over 100 etter noen få sekunder

Bruker medfølgene Cpu vifte.

post-94606-1257099572_thumb.png

Maxmus 2 Motherboard

Intel Core 2 Quad Q9400

8GB DDR3 ram

ATI sapphire HD4890 1gb

Win7 64bit

Endret av frinder
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hm. jeg ville prøvd å sjekket tempen med andre programmer. hvis du har brukt den siden i sommer, og at den da har vært på opptil 100 grader hver gang du har belastet den så er det nesten rart at cpuen lever ennå hehe. cpuen skal vist klare 85 grader. men maks er rundt 70 som er anbefalt av intel.

Lenke til kommentar
hm. jeg ville prøvd å sjekket tempen med andre programmer. hvis du har brukt den siden i sommer, og at den da har vært på opptil 100 grader hver gang du har belastet den så er det nesten rart at cpuen lever ennå hehe. cpuen skal vist klare 85 grader. men maks er rundt 70 som er anbefalt av intel.

Ja var litt forundrene at huset ikke har brent ned enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...