Kris Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har et lignende problem. Hadde WinXP og Ubuntu på harddisken, og har formatert C-disken. Nå har jeg installert Linux Ubuntu på C og Win7 på G. Men jeg får ikke opp Win7 i startupmanager. Noen som vet hvordan jeg kan få det tilbake? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Er G: en annen fysisk disk, eller en annen partisjon? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Er det noe forskjell hvis du monterer G-disken før du åpner Startup Manager? Eventuelt kan du forsøke å legge følgende til i /etc/grub.d/40_custom (lag filen hvis den ikke finnes): menuentry "Windows 7" { set root=(hd1,1) chainloader +1 } (hd1,1) er disk2,partisjon1. Du må finne ut hvilken disk og partisjon Windows 7 ligger på. Og åpne Startup Manager. Endret 10. november 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Kris Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Nå har jeg fått startet opp W7. Nå heter det som tidligere var G: blitt C:. Og den finner ikke lenger den andre HDD-en, fordi den ikke er formatert i NTFS. Hvordan kan jeg få gjort den om til NTFS når jeg ikke får den opp fra Windows? Jeg kan kanskje starte Ubuntu og formatere disken derfra? Edit: Ser ut som jeg får formatert den nå. Edit 2: Fik kdet ikke helt til =/ Noen som vet hvordan jeg kan få gjort om den ene disken til NTFS? Endret 10. november 2009 av Kris Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hvor mange disker og partisjoner har du egentlig? Oppstartspartisjonen i Windows blir alltid kalt C:. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Sånn, nå fikk jeg fikset det. Endelig Fikk formatert disken, og lagt inn alt på nytt. Vet ikke hvordan, men det funket etter at jeg hadde endra litt forskjellige innstillinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå