dcba Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg har fått i oppdrag å sette sammen noen høyttalere og en reciver til rundt 20.000 kroner(tilsammen). Jeg er nesten helt grønn på området, så hvilken reciver og hvilke høyttalere burde jeg kjøpe? Jeg ønsker meg selvfølgelig så mye lyd som mulig for pengene og de eneste kravene er vel at det skal være 5.1 lyd og at reciver'n har 2-3 hdmi innputs og 1 hdmi output for bilde til tven. Legger gjerne i litt ekstra for en skikkelig sub. Så hva burde jeg kjøpe? Håper ikke jeg er hel på jordet nå da. Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
dcba Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 btw alt skal stå i en passe stor stue og høyttalerne skal brukes til det meste; spill, film, vanlig tv, trance, rolig musikk osv Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hva jeg sikler på selv: XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Onkyo TX-SR707 Eventuelt Yamaha RX-V765 Lenke til kommentar
dcba Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 blir dette til å fungere i lag? 1x reciver 1x 5.0 høytalere 1/2x sub Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Det fungerer fint.. Endret 3. november 2009 av nahojdat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Det vil fungere veldig bra. Bare husk at du trenger kabler og slikt i tillegg til dette. Så budsjettet har blitt større? Endret 3. november 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 En ting som er greit å passe på, er at forsterkeren har autokorreksjon av lyd fra de forskjellige utgangene. Jeg vet at Yamaha har på flere modeller en medfølgende mic som sjekker gjør at lyden blir automatisk stilt inn og lyden blir rett i forhold til der du sitter (slipper du i såå stor grad tenke på plassering) Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Med samme budsjett og etter en runde med høring kom jeg fram til dette: Harman/Kardon AVR255 - link System Audio SA1530 - link System Audio SA505 - link System Audio SA510AV - link Velodyne Impact-10 - link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå