Kristoymii Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei jeg har et veldig kritisk problem.. Okey i dag så skjedde det noe veldig rart.. Skole PCen min restarta seg og når den kom på igjen så gikk den helt sykt treigt.. Og nå kan jeg ikke gå inn på internett, msn, System restore.. jeg tror rett og slett jeg fikk et helt jævlig virus.. :S Jeg kan ikke engang gå inn på Norman antiviruset mitt.. Vær så snill.. trenger hjelp så fort som mulig Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Sikkerhetsmodus -> System restore. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Prøv å start opp pc'en i sikkermodus, det vanlige er å trykke F8 i oppstart. Se om du får tatt en scan med Norman der, prøv også en scan med Malwarebytes Anti-Malware i sikkermodus hvis det går. Lenke til kommentar
Kristoymii Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Jeg får raske Bluescreens når jeg prøver å gå inn i Sikkermodus Endret 1. november 2009 av kristofferBE Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hva sablåskjermen? Feilkoden forteller deg hva som er feil (søk på Google). Og hvis du mistenker datavirus har du postet i feil forum (det finnes eget forum for dette). Du må også følge de råd/krav til logger som ligger i sticky der. Men siden det er et skole-PC må du helt sikkert ta kontakt med IT-ansvarlig på skolen. Lenke til kommentar
Kristoymii Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Hva sablåskjermen?Feilkoden forteller deg hva som er feil (søk på Google). Og hvis du mistenker datavirus har du postet i feil forum (det finnes eget forum for dette). Du må også følge de råd/krav til logger som ligger i sticky der. Men siden det er et skole-PC må du helt sikkert ta kontakt med IT-ansvarlig på skolen. jeg ser ikke hva som står på bluescreenen.. går så fort bort.. med en gang jeg får den restarter pcen seg Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Så hvis du starter i vanlig modus, får du ikke bluescreen, men bare i sikkermodus? Prøv å boot opp pc'en med Avira AntiVir Rescue System cd, se om den finner harddisk filer når du prøver en scan med den. Last den ned, dobbel klikk på den, sett en cd i brenneren, Kjør, trykk Burn CD. Da har du laget en cd du kan boote pc'en opp med, hvis du har cd-rom som første boot deviced i bios/setup. På noen pc'er blir Avira uleselig, vet ikke hvorfor. Liten Avira guide! Edit, prøvde du å lagre Malwarebytes Anti-Malware på en usb stick, og installere fra den i vanlig modus, eller installere den på en usb stick, og kjøre den fra den. Endret 1. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Kristoymii Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Ja hvis jeg starter i vanlig modus får jeg ikke bluescreen.. bare i sikkermodus.. jeg får ikke brent noen CDer akkurat nå.. har ingen blanke CDer.. kan prøve det med Malwarebytes Endret 1. november 2009 av kristofferBE Lenke til kommentar
Kristoymii Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Malwarebytes stopper ved start av både full system skann og hurtig system skann Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 http://housecall.trendmicro.com/uk/ er en god gratis antivirus du kan kjøre fra browseren. Kan teste med den. -Stigma Lenke til kommentar
Kristoymii Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) http://housecall.trendmicro.com/uk/er en god gratis antivirus du kan kjøre fra browseren. Kan teste med den. -Stigma kommer ikke inn på internett browser engang med den pcen.. når jeg går inn på taskbar så står det at jeg har firefox og IE oppe.. men de bruker utrolig mye ytelse på grunn av dette viruset Endret 1. november 2009 av kristofferBE Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Er det noe forskjell om du installerer Malwarebytes på usb stick, og kjører Malwarebytes fra den. Får ikke du avsluttet prosesser i taskbar, som ser mistenkelig ut, og som bruker mye cpu ytelse. Du bør også trekke ut nettverkskabel, eller stenge av det trådløse nettverket du bruker. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Last ned Combofix (av sUBs), og legg det på Skrivebordet. Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du vil under oppstart av combofix bli anbefalt å installere gjenopprettingskonsollen (om du ikke har den installert fra før). Det sier du ja til. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Dette kan føre til at programmet fryser. Hva gjør ComboFix: - ComboFix er et multifix-program som er laget for å fjerne en hel del kjente infeksjoner, samt lager en logg/rapport som viser filer/prosesser/registeroppføringer som ligger på PC-en. Loggen kan avgjøre om det fortsatt ligger noe på PC-en som skal fjernes. Det kreves da at noen med erfaring kan lese loggen og fortelle hvordan man skal gå videre. PS: Combofix vil blant ramse opp alle filer som har blitt opprettet den siste måneden, og kan i enkelte tilfeller også fortelle fullt navn og annen informasjon som kan betraktes som sensitiv. Av den grunn bør du gå gjennom loggen og se om du finner informasjon du ikke vil dele med alle, og sensurere det. Post loggfilen fra Combofix (c:\combofix.txt) Lenke til kommentar
Kristoymii Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) jeg fikk opp en selvtest av windows systemet mitt og der stod det at jeg måtte bytte harddisk 1 :S Og når jeg kjørte Avira Rescue programmet så stoppa pcen når jeg hadde boota opp med det Endret 3. november 2009 av kristofferBE Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Tråden din ble flyttet, og jeg glemte den. Dette høres ut som et hardware problem, du skal jo kunne boote pc'en opp med Avira Rescue cd, når harddisken er frakoblet! Kan du starte opp pc'en, og rote i bios/setup så lenge du vil? Hvis du kommer i bios, ser du harddisken der? Det beste, er vel å kontakte IT-ansvarlig på skolen. Men har du prøvd å starte opp pc'en med en og en ram brikke, i forskjellige slotter? Men jeg har mest tru på at det er noe galt med hdd! Edit, skrive feil. Endret 6. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå