Gå til innhold

Boot.ini stikker av! (Windows XP)

Anbefalte innlegg

Hei.

Boot.ini-fila stikker av. Lagar ny fil i notisblokk og lagrar som boot.ini. Så fungerar fila i ein oppstart. Neste gang eg startar opp får eg ikkje opp oppstartsmenyen. Då bootar den direkte og fila er borte vekk frå C:\ Har gjort fila skrivebeskytta og alt. Any suggestions?

OS1 Windows XP Pro

OS2 Windows XP Home

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke tar helt feil så er boot.ini beskyttet av OS-et. Selv om det fungerer ved første oppstart kan det hende den blir overskrevet igjen av systemet når den kjører sjekk på filene.

Du bør heller redigere den eksisterende filen istedet for å overskrive den. Bare gå til kontrollpanlet->system->avansert og velg rediger ved oppstart og gjenoppretting. Øverst kan du klikke på en knapp for å redigere boot.ini.

Lenke til kommentar
Checkdisk kanskje?

Hmmm

Hvorfor kjører du XP pro og XP home på samme maskin?

Måtte ha ein ny installasjon og home var den cd'en eg hadde for hånd.

Grunnen til at eg måtte ha ein ny installasjon er at kvar gang eg starta eit program så blei det berre avslutta og eg fekk valget mellom å sende rapport eller ikkje. Reinstallert program fleire goner. Har også installert driver på nytt til dingsen som bruker programmet uten hell. Installerte på nytt og alt fungerer. It beats me :dontgetit:

Programmet er Ulead Videostudio SE DVD og dingsen er Easycap(digitaliserer analog video gjennom usb)

Bare gå til kontrollpanlet->system->avansert og velg rediger ved oppstart og gjenoppretting. Øverst kan du klikke på en knapp for å redigere boot.ini.

Takk! Skal prøve dette :)

Endret av thamule
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...