Gå til innhold

Fra OEM Vista 32 til W7 64 bit

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lest til den store gullmedalje, men er fremdeles litt usikker på hvilken versjon av W7 jeg skal kjøpe.

Jeg har i dag Vista Home Prem 32 bit OEM versjon (Komplett PC) Jeg tenker å kjøpe en W7 Home Premium 64 bit Upgrade. Jeg vil foreta en tilpasset installasjon slik at jeg får en clean-install. Jeg har forstått det slik at det ikke er noen problem med clean-install selv om en har Upgrade, men hva med fra 32 bit til 64 bit i samme slengen?

MVH

Øyvind Betten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo surr å si at det er problemer med oppgraderings versjonen av Windows 7, men folk rapporterer feil med selve oppgraderingen. OG da snakker vi direkte oppgradering som beholder alle filer og programmer etc fra Vista.

De fleste bør jo uansett ta en "clean install" som er fullt mulig med en oppgraderingsplate.

Les litt mer om versjoner og slikt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239

Uansett OEM er bundet opp mot den pcen og hovedkortet du installerer den på først.

Oppgraderingsplaten funker som en fullversjon, og du kan flyttet den til så mange pcer du vil, men kun en om gangen, og du kan bytte hovedkort så mange ganger du vil.

Så tenker du på å ha en lisens i tre år, er oppgraderingslisens eller fullversjon et must, om du har planer om å bytte pc eller bytte hardware som hovedkort.

Skal du ha samme pc i tre år, så greit da er OEM tingen.

Men skill mellom problemer med oppgraderingsplater og direkte oppgradering av Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...