Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

God kontorstol for å lindre musesyke

Raudridder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hva er det med stolen din som plager kjønnsorganet ditt da?

Jeg håper du tuller..

Den musesyke trådstarter sikter til er denne

Jeg lurer forsåvidt på det samme spørsmålet, merker at jeg også har blitt plaget av musesyke i det siste.

Lenke til kommentar

Musesyke er kjipt, men for de aller fleste vil det gi seg etter at man tar signalene på alvor og forebygger godt nok. Trening er også bra, all aktivitet egentlig. Og pauser! Masse pauser.

Jeg skal titte på stoler på kontorconsult når jeg blir frisk (influensa), men har sett på disse to:

http://www.ergonomi.no/product_info.php?cP...products_id=286

og

http://www.ergonomi.no/product_info.php?cP...products_id=285

Tålelig dyre, men de virker meget gode. Dessverre kjøper jeg ikke slikt uten å prøve det, da det er tilnærmet umulig å få byttet inn/refundert en stol man har montert.

Lenke til kommentar

Om du vil ha noe som ikke er utter crap er vel Håg Capisco et trygt valg. Har denne modellen selv, og synes den er helt suveren. Min har ikke armlener, men det finnes som tilbehør selv om jeg ikke har savnet det et sekund. Albustøttene på stolryggen er mer enn nok. Betalte litt ekstra for et solid trekk, og 2 år etter jeg kjøpte den kan man ikke se den er brukt. :)

HAG_Capisco_8107.jpg

Lenke til kommentar

På hvilken måte har stoler noe med musesyke å gjøre?? Eneste som kan gjøre noe fra eller til er armlenet. Ellers har det noe å si om bordet er i rett høyde, hvordan armen ligger, hvordan man bruker musa og antall pauser.

Har man først fått musesyke og blitt "frisk" så har det likevel en tendens til å dukke opp igjen senere i perioder.

Lenke til kommentar

Capiscoen har høydejustering av nakkestøtten, høydejustering av ryggstøtten/albulener, horisontal vipp av sitteflaten (foroverbøyd-bakoverbøyd), inn- og utjustering av sitteflate (lårstøtte?) og selvsagt høydejustering av sittehøyden. Føler at jeg har alle justeringsmuligheter jeg trenger for å finne en god sittestilling i de fleste posisjoner.

Den er forresten veldig god å sitte litt forskjellig på. Jeg klarer nesten aldri å sitte normalt i en stol, så for meg er den veldig god. Eneste ulempen er at jeg ser bra teit ut når jeg sitter bak frem og bruker nakkestøtta som pannestøtte :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...