Gå til innhold

Ubuntu 9.10 - starter ofte til svart skjerm uten bakgrunnsbelysning


Anbefalte innlegg

Ca halvparten av gangene jeg starter ubuntu 9.10, så får jeg en helt svart skjerm uten bakgrunnsbelysning når usplash-en er ferdig. Samme problemet får jeg også ofte når logger av, setter den i hvilemodus eller dvalemodus, og når jeg skifter til en annen virtuell terminal og tilbake (ctrl+alt+[tall fra 1-7]).

 

Noen som vet hva det kan være, og hva jeg kan gjøre for å fikse det?

 

For å starte den nå så velger jeg

recovery-mode fra GRUB -> Resume normal boot -> logger inn i console -> kjører startx eller sudo gdm.

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en manuel løsning som sikkert går knirkefritt, om du er interister i å pirke litt :p

Gå til /proc/acpi/video/VGA1/LCD or fortell meg hva fila som heter "brightness" inneholder.

Eller skriv in(i en terminal) "cat /proc/acpi/video/VGA1/LCD/brightness" og så poster du set som den spøy ut her.

 

Da kommer jeg til å laste opp en .sh fil som skal gjøre jobben å stille den skjermens baklys til et fornuftig nivå(vis det jeg tror stemmer).

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

/proc/acpi/video/VGA1/LCD/brightness finnes ikke, fant bare de her:

 

/proc/acpi/video/C049/C10A/brightness:

<not supported>

 

/proc/acpi/video/C049/C10B/brightness:

<not supported>

 

/proc/acpi/video/C049/C10C/brightness:

<not supported>

 

/proc/acpi/video/C049/C109/brightness:

<not supported>

 

Men jeg kan regulere lyssstyrken men fn+f9/f10

 

 

Edit: 3D-ytelsen var ikke engang god nok til CS1.6 i wine. Så jeg vurderer å gå over til Windows på den pc-en, og heller håpe det blir bedre i 10.04 (må selvsagt rapportere bug-en).

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...