Kongeskipet Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Ca halvparten av gangene jeg starter ubuntu 9.10, så får jeg en helt svart skjerm uten bakgrunnsbelysning når usplash-en er ferdig. Samme problemet får jeg også ofte når logger av, setter den i hvilemodus eller dvalemodus, og når jeg skifter til en annen virtuell terminal og tilbake (ctrl+alt+[tall fra 1-7]). Noen som vet hva det kan være, og hva jeg kan gjøre for å fikse det? For å starte den nå så velger jeg recovery-mode fra GRUB -> Resume normal boot -> logger inn i console -> kjører startx eller sudo gdm. Endret 1. november 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) https://launchpad.net/ubuntu/+bugs. Det er noe tull med modesetting. Endret 1. november 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Finnes det noe løsning på det? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Jeg har en manuel løsning som sikkert går knirkefritt, om du er interister i å pirke litt Gå til /proc/acpi/video/VGA1/LCD or fortell meg hva fila som heter "brightness" inneholder. Eller skriv in(i en terminal) "cat /proc/acpi/video/VGA1/LCD/brightness" og så poster du set som den spøy ut her. Da kommer jeg til å laste opp en .sh fil som skal gjøre jobben å stille den skjermens baklys til et fornuftig nivå(vis det jeg tror stemmer). Endret 1. november 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Workarounds er ikke løsninger. Dette er helt klart en bug. Du bør derfor søke på om den er kjent og bekrefte den hvis den er det, eller lage en god bugrapport dersom den ikke er kjent. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) /proc/acpi/video/VGA1/LCD/brightness finnes ikke, fant bare de her: /proc/acpi/video/C049/C10A/brightness: <not supported> /proc/acpi/video/C049/C10B/brightness: <not supported> /proc/acpi/video/C049/C10C/brightness: <not supported> /proc/acpi/video/C049/C109/brightness: <not supported> Men jeg kan regulere lyssstyrken men fn+f9/f10 Edit: 3D-ytelsen var ikke engang god nok til CS1.6 i wine. Så jeg vurderer å gå over til Windows på den pc-en, og heller håpe det blir bedre i 10.04 (må selvsagt rapportere bug-en). Endret 1. november 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå