TobbeOo Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei. Jeg har lyd spiller i formen min, samt jeg har knapper. Button "A", "B", "C".. Sennere flere også. Når jeg trykker på knapp "A", så kommer lyd "A". Jeg har også en tekstbox. Jeg vil at brukere kan kunne skrive inn for eksempel "A A B D A", så er det en knapp som heter "Neste". Gjerne "Reset" også, som gjør at "Neste" --> "Bokstav 1 i tekstobx, spiller av A." "Neste" -> "neste bokstav, spiller av A." "Neste" -> "neste bokstav, spiller av B / D / A" "Reset" -> Setter "neste" tilbake fra første bokstav. Problemstilling klart : Jeg vil spille av en etter en bokstav fra Tekstbox. Håper noen kjønte det jeg nettopp skrev selvom er endel rotete. Takk på forhånd Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Dim s As String = TextBox1.Text.ToUpper() For Each c As Char In s If c >= 'A' && c <= 'Z' Then Dim i As Integer = c - 'A' SoundBank(i).Play() End If Next Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Soundbank(i).Play() ? Beklager, jeg er takknemlig for at du ser over det jeg skriver og svarer, men kan du forklare litt hva koden du skriver gjør? For da kan jeg redigere den til hvordan jeg har løst problemene mine, for eksempel jeg har brukt "http://itpro.no/art/12279.html" sin guide for og lage media spiller. Also lage ny form, importere Windows Media Player som toolbox, sette på form2, og da blir koden [form2.player.url= "A.wav"] , hvor da "player" er navnet på toolbox. Kan jo sette dette i form1 såklart, men koden du skrev passer ikke mye inn her som jeg skjønner ihvertfall... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Soundbank(i).Play() skal du erstatte med koden du bruker for å spille av lyd. Du bruker Windows Media Player, da kan kanskje dette være en array av strings med filnavn for hvilken fil som skal spilles av. player.Url = Soundbank(i) player.Play() Koden er temmelig enkel, den går igjennom en tekststreng bokstav for bokstav og sjekker om bokstaven er mellom "A" og "Z" og hvis den er det, trekker den fra tabellverdien for "A" slik at tallet istedet går fra 0 til 26. Denne verdien brukes til å slå opp i listen du har over lyder for å spille av riktig lyd. Når det er sagt så er neppe Windows Media Player rette komponent å bruke her. Bedre kunne kanskje vært System.Media.SoundPlayer, dog denne kun støtter .wav filer. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Jeg er mer en villig til og bytte ut Windows Media Player delen, det er WAV filer jeg holder på med uansett. Jeg har bare settet .wav filer i samme mappe hvor debug exe filen ligger (imens jeg tester selvføgelig) og jeg tenkte og ha ferdig .exe fil i en mappe sammen med alle lyd filene. Dermed så er koden bare http://pastebin.com/md368ae4 (full kildekode så langt). Poenget er at dette er gitar akkorder. Programmer finner lyd filene i samme mappe som .exe filen og åpner de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå