Gå til innhold

Bra videoredigerings program? Enklere en sony vegas

Anbefalte innlegg

HEI! :D

Eg har brukt windows movie make lenge til å redigere filmane mine. Men eg synest efektene og filformat støtta begynner å bli dårlig. Eg prøvde sony vegas pro 9.0 ei stond, men synest ditta vart alt for komplisert! Det eg lure på er:

Finnest det noken mellomting mellom movive maker og sony vegas? Movie maker er for dårlig og sony vegas er nesten for bra xD

Kan du anbefale ett program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det e jo absolutt ingenting gale med Pinnacle! Det e jo det beste eg noken gong har prøvd!

Sukk... Uerfaren og ny innen videoredigering. Du vil lære snart.

om du synest det programmet er dårlig, er det du som er uerfaren

Kjære deg, av pinnacle produkter har jeg eid

Lego Studios/studio Action

Pinnacle Studios 8

Pinnacle Studios 9

Pinnacle Studios 10

Ikke et eneste prosjekt som jeg har laget med disse programvarene har det noen gang gått smooth eller uten problemer. Da slo det meg. Hvorfor i hælvete skal jeg gidde å bruke tid på dette drittprogrammet her som ikke en gang kan rendre et prosjekt uten å krasje?

Så kjøpte jeg Magix, Og alle levde lykkelig i alle sine dager.

Untatt Pinnacle brukere.

Lenke til kommentar

Prøv Adobe Premiere Elements 8, det er bra! Masse instillinger og pro-effekter. Enkelt å lære seg, og masse du kan gjøre! Jeg er veldig fornøyd med programmet så langt. Evt. kan du jo prøve Pro-utgaven da. Mange tv-serier bruker den siden det går så fort å gjøre ting bra, dog storfilmene bruker ofte Final Cut Pro og Sony Vegas.

Prøv demoen av Premiere Elements, du vil nok bli fornøyd etter å ha vært vant med Windows Movie Maker! ;)

Lenke til kommentar
Kan du anbefale ett program?
Powerdirector8?

Jeg har 7'en og er strålende fornøyd med det. Har mer en nok funksjonalitet og er veldig intuitivt å bruke.

8'en skal visstnok være veldig effektiv til HD redigering, noe mange andre redigeringsprogrammer sliter med.

Last ned en trial og prøv.

De eneste stabilitetsproblemene jeg har opplevd er når jeg rendret noen store filer fra et DV-kamera hvor antivirusprogrammet fikk Powerdirector til å krasje. Når jeg skrudde av antivirus (koblet meg fra nette først) så fungerte alt fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Sony Vegas er jo faktisk noe av det enklere du får tak i. Jeg vil si at du bare bør bli vant med det. På den måten har du muligheten til å avansere etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv Pinnacle Studio 12 Ultimate og den er veldig brukervennlig (så lenge du lærer deg den og ser endel tutorials :p ).

Men hvis du begynner med Studio 12 (eller høyere, vet ikke hvilken versjon de er på nå) Basic. Du kan også senere gå til Pro også Ultimate.

EDIT:

Kjære deg, av pinnacle produkter har jeg eid

Lego Studios/studio Action

Pinnacle Studios 8

Pinnacle Studios 9

Pinnacle Studios 10

Ikke et eneste prosjekt som jeg har laget med disse programvarene har det noen gang gått smooth eller uten problemer. Da slo det meg. Hvorfor i hælvete skal jeg gidde å bruke tid på dette drittprogrammet her som ikke en gang kan rendre et prosjekt uten å krasje?

Glemte å nevne at du trenger en ganske kraftig pc for å kjøre Pinnacle. Ja, jeg har hatt endel krasj, men fant ut at jeg ikke kunne gjøre noe annet mens Pinnacle rendret videoen min (CPU'en klarte det ikke).

Endret av Flux1
Lenke til kommentar

Til Ovzern:

Jeg har ver. 14+, der finner jeg bildet i Mediapool eller i en (forminsket) Utforsker og drar bildet inn på Timeline. Bildets standardlengde er fastsatt i systemet, men det er enkelt å endre lengden ved å dra/skyve på det. I systemet kan du endre de faste innstillingene ved å gå til Program settings (Y) og klikke fanen System. Her bl. a. Fotolengde. ---- Dette er sikkert det samme i ver. 15+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...