Arnt555 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei. Kjøpte meg et nVidia 295 GTX for en billig penge da jeg var i usa. Jeg hadde fra før av et ati-crossfire-basert hovedkort. Under systeminformasjonen på steam står det "Primary VRAM: 896 MB". Spørsmålet mitt er derfor om jeg trenger et SLI-basert hovedkort for å dra nytte av begge kortene GTXen er sammensatt av? Takk for svar. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Nei, det trenger du ikke Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Nej, det betyr egentlig bare at du ikke kan ha to individuelle kort på samme hovedkort, ikke kjerner. Lenke til kommentar
Arnt555 Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Ok. Hjertelig takk for svar. Men burde det ikke stått 1792 mb tilgjengelig vram? På gta 4 står det også at det også bare er 896 mb vram tigjengelig. Er det kanskje bare at spillene ikke drar nytte av begge kjernene? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Det er 896 mb minne per kjerne, og de to kjernene identifiseres separat 2x896=1792 Altså, alt benyttes, men det vises bare 896 per kjerne. Endret 1. november 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Som allerede nevnt er 295 en sandwich kort bestående av to grafikk kort på ett (2*GPU + 2*896MB) , og koplet med intern SLI bro. Du trenger ikke nVidia SLI hovedkort med ett slikt kort. Dessuten er 896MB riktig In all SLI-rendering modes, local memory is duplicated across all GPUs. This means that on an SLI system with two 896MB video cards, there is still only 896MB of video memory available to applications. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå