:Francis: Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Liker det, men hvilken film er det? Takk . Det er T-Max p3200 @ 800 i HC-110. Den ble en smule overfremkalt, og i tillegg er filmen utgått slik at resultatet ikke ble spesielt imponerende. Prøver meg på en ny rull idag som er fra samme batch, men som har ligget i fryseren helt siden jeg fikk den - håper den er bedre. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg tror jeg liker #1 best Simon. Jeg hadde kanskje likt #2 bedre om flaren var litt mer diskret slik som i #1 . Francis . Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Enig med Francis, #2 om flare hadde vært mer diskret. Slenge inn et lite bilde jeg tok i går blir det vel, som man tok mens man lette etter bilde for nattuka, bildet er rett fra kameraet. 50mm, f/7.1, 30s, ISO100 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg tror jeg liker #1 best Simon. Jeg hadde kanskje likt #2 bedre om flaren var litt mer diskret slik som i #1 . Francis . Enig med Francis, #2 om flare hadde vært mer diskret. Flaren irriterer meg grønn, ja. Morosamt bilde, arthoz. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jammen, det er jo ikke 100% crop, så hvordan kan vi da bedømme bildekvaliteten Hvordan blir #1 i A4 utskrift ? Jeg er i det minste imponert. Det er synlig luminansstøy ute og går i de mørkere tonene ved normal betraktningsavstand(fra håret og mørkere), men den er ikke påtrengende, og viktigst - ingen fargestøy noe sted og hovedmotivet fremstår i klare, sterke farger og med god kontrast og detaljgjengivelse. Sammenlignet med D70 er det mindre fargestøy enn ved iso 400! Dette er helt klart mer enn godkjent for bruk, selv om det jo er utenfor kalibrert iso-område. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Dette er helt klart mer enn godkjent for bruk, selv om det jo er utenfor kalibrert iso-område. Jeg er av den holdningen hvis det kan printes på A4 og støyen ikke er sjenerende, så må det anses som godkjent. At det over ISO 3200, er bare bonus. Tom Lenke til kommentar
Vezpa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 To gode venner: Fra min første rull med min Leica M2 med Voigtlander Color Skopar 50mm f2.5 (uvant men spennende å ta bilder fullstendig manuellt uten lysmåler!) Holga ser Bergen! Disse karene freaker meg alltid ut: Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Første forsøk med 5D.. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 To gode venner: M2'ern ser virkelig flott ut! (Holga'en ser som vanlig ut som ... Holga ) Fra min første rull med min Leica M2 med Voigtlander Color Skopar 50mm f2.5 (uvant men spennende å ta bilder fullstendig manuellt uten lysmåler!) Synes du har klart eksponeringen godt, jeg - og de vil bli bedre og bedre, etter hvert som du får erfaring. Trikset er å ikke stole for mye på øynene (de kompenserer for mye i mørke og lys), men å la hjernen gjøre de fleste av vurderingene - og det ser det ut som du har gjort. Jeg ville kanskje ikke dratt spakene for metning og kontrast fullt så hardt opp som deg, men liker du det - ja da liker du det Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 sweet and sour Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) "I'm not a Mazda, I'm a Charger, really!" Endret 18. november 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Rommet der eg sover og oppholder meg. Satt sammen av 7-8 bilder på 18mm. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 stilig simon a... kunne virkelig tenkt meg å ha sett den bilen i helt andre setting.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) stilig simon a... kunne virkelig tenkt meg å ha sett den bilen i helt andre setting.. Skal ikke si at jeg ikke liker den, nei. Eksponeringen er litt merkelig, det er det som skjer når du bruker matrixmåling/blenderprioritet og ikke bestemmer eksponeringen selv! Endret 18. november 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 tenkte annen location, annet lys etc Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Noen bilder jeg har tatt de siste dagene. Lenke til kommentar
Vezpa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Synes du har klart eksponeringen godt, jeg - og de vil bli bedre og bedre, etter hvert som du får erfaring. Trikset er å ikke stole for mye på øynene (de kompenserer for mye i mørke og lys), men å la hjernen gjøre de fleste av vurderingene - og det ser det ut som du har gjort. Jeg ville kanskje ikke dratt spakene for metning og kontrast fullt så hardt opp som deg, men liker du det - ja da liker du det Takk, veldig spennende å ta bilder på denne måten, men jeg har bestilt meg en Voigtlander VC meter II lysmåler som kan hjelpe meg litt, lyset blir ikke akkurat bedre dag for dag! Angående metning og kontrast så tok jeg litt av i det siste bildet, ville det skulle se unaturlig og "freaky" ut, men når jeg minsket størrelsen for å legge det ut her så ser det helt forferdelig ut, merkelig, kanskje jeg bare skal fjerne det Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Et av livets vanlige dilemmageneratorer det der: Et fullstendig manuelt kamera, uten en eneste strømkrets som kan kortsluttes, er ideelt i den våte årstiden som vi nå er i - på samme tid er dessverre lysverdiene mest krevende å anslå kun med bruk av øyne og hjerne . Damned if you do, damned if you don't... Vet ikke hvilken film du bruker - men når solen atter begynner å bevege seg høyt opp på himmelen, er i hvert fall Kodak Ektar 100 et ypperlig valg for en som liker klare og pønsjy farger! Det er bare å glede seg Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ektar 100 støttes - kongefilm som skanner svært lett og bra! Francis Lenke til kommentar
Vezpa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ektar 100 skal kjøpes inn, til våren! Filmen jeg brukte var en billig Fuji Superia 200 som jeg hadde liggende. Var hos Stasi og kjøpte 2 ruller med Rollei Superpan 200, han anbefalte den filmen med stor innlevelse, blir spennende å skyte svart-hvitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå