McGraw2 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg vet det ligger 1000 tråder med samme tema, men jeg har ikke blitt noe klokere av dem. Jeg har akkurat solgt min gamle pc, så jeg skal kjøpe meg ny bærbar pc innen i morgen. Jeg kommer til å bruke den til litt spilling, men mest filmtitting Kriterier Maks 7000,- Maks 16" skjerm, IKKE større Windows 7 Bra skjermkort Jeg har sett på denne pcen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495410 Eventuelt lillebroren med hakket mindre prosessor http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495411 Er det noen bedre alternativer? Hadde satt pris på litt hjelp med valget! Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Heisan, skjønner frustrasjonen. Du sier ikke noe om hva du evt. skal spille, så vrient å si om fx prosessor er viktig, men her er et par "generiske" forslag: Acer 5737Z til 5000kr(hvis du ikke trenger noe kraftigere). Denne HP dv6 er på tilbud til 6200kr (vet ikke når tilbudet går ut). Det er den billigste pc'en du får med det skjermkortet (som er tilsvarende det i den pc'en du foreslo). En grunn til å velge den dyreste du foreslo foran noen av de jeg har lagt frem her, er at den har bedre byggekvalitet/kundetilfredshet, og 500GB. Ingen av de tre har min favorittprosessor (intel), men om du skal ha både intel og bra skjermkort blir det for dyrere. Til 7000kr er det mange pc'er med mindre forskjeller og kombinasjoner prosessor/skjermkort her for eksempel. Her kan du sammenligne de forskjellige skjermkortene. Hvis alt dette gikk deg hus forbi, så bare velg den dyreste av de du foreslo Lenke til kommentar
McGraw2 Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 De pcene jeg har linket til har ikke den GPUen de du linker til har. Radeon HD 4670 er helt ny om jeg ikke tar helt feil. Det samme gjelder prosessorene i ASUSene Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Forskjellen på 4670 og 4650 er marginale, som du kan se på oversikten jeg la ved. Min er også billigere. Men uansett, jeg skal ikke prøve å få deg til å bytte pc, som jeg skrev er det bare å velge den dyreste Endret 1. november 2009 av pkg_inc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå