Even1 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei. Min bror på 14år skal ha seg ny "gamer pc" av den stasjonære typen. maxsummen å tulle bort på kun maskina er ca 6000kr. Ingen selvbygger da jeg ikke gidder å røre så mye som en skrue på maskina hvis noe skal gå istykker. Da får det heller bli en litt dårligere maskin:) Har sett på disse: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10323 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492693 http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...rd-bell-ixtreme http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=110953 Åpen for forslag. Den blir brukt til gaming og alt det andre en 14åring klarer å bruke den til. Hva tror folket? Har ikke brydd meg noe spesielt om data på en del år, så er rett og slett "utdatert" om hva som er bra nok og ikke lengere. (trenger ikke så mye for kun å surfe:)) Lenke til kommentar
Lokki Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Alternativ 1 er best! Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Alternativ 1 er best! Ditto Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Du kan feks kjøpe A10 konfigurert slik til 5400,-. Da kjøper du skjermkort ved siden av feks dette HD4870 som er på tilbud i helgen til 890,-. Grunnen til at jeg foreslår denne fremfor den Gamer-modellen, er fordi den gamermodellen bare har 2 GB ram bla, og kommer fort på rundt 7000,- før den er bra. Komplett Home a10 Varenr.: 312152 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Chieftec Smart Series 550W PSU MSI GF615M-P33, Socket-AM3 AMD Athlon II X2 435 AM3 (som er AMD II X3 435 - altså trippel kjerne) Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9, USB2 multikortleser 3.5" sort for Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: 1 stk. på lager Endret 1. november 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Even1 Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Du kan feks kjøpe A10 konfigurert slik til 5400,-. Da kjøper du skjermkort ved siden av feks dette HD4870 som er på tilbud i helgen til 890,-. Grunnen til at jeg foreslår denne fremfor den Gamer-modellen, er fordi den gamermodellen bare har 2 GB ram bla, og kommer fort på rundt 7000,- før den er bra. Komplett Home a10 Varenr.: 312152 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Chieftec Smart Series 550W PSU MSI GF615M-P33, Socket-AM3 AMD Athlon II X2 435 AM3 (som er AMD II X3 435 - altså trippel kjerne) Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9, USB2 multikortleser 3.5" sort for Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: 1 stk. på lager Er dette en "selvbyggerpakke"? For min del er det viktig at jeg ikke må bli den som må gjøre alt ved en eventuell rep. (Skru ut separate deler, sette sammen igjen, etc) Men ellers er dere enige i at den første er best? Den er "god nok"? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Du kan feks kjøpe A10 konfigurert slik til 5400,-. Da kjøper du skjermkort ved siden av feks dette HD4870 som er på tilbud i helgen til 890,-. Grunnen til at jeg foreslår denne fremfor den Gamer-modellen, er fordi den gamermodellen bare har 2 GB ram bla, og kommer fort på rundt 7000,- før den er bra. Komplett Home a10 Varenr.: 312152 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Chieftec Smart Series 550W PSU MSI GF615M-P33, Socket-AM3 AMD Athlon II X2 435 AM3 (som er AMD II X3 435 - altså trippel kjerne) Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9, USB2 multikortleser 3.5" sort for Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus: 1 stk. på lager Er dette en "selvbyggerpakke"? For min del er det viktig at jeg ikke må bli den som må gjøre alt ved en eventuell rep. (Skru ut separate deler, sette sammen igjen, etc) Men ellers er dere enige i at den første er best? Den er "god nok"? Du har jo selv foreslått tilsvarende fra Komplett byggerne - jeg skjønner ikke hva du spør om? Men det er vel greit å ta det man selv har funnet ut, og den første er best ja - selv om jeg står ved at vedkommende ikke blir helt happy med den. Endret 1. november 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Even1 Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Dum som jeg er har jeg begynt å vurdere selvbyggerpakke da dere så intenst anbefaler dette. Hvilket skjermkort burde jeg velge på den A10 modellen du har kommet opp med? Mye å ta av gitt. Endret 2. november 2009 av Even1 Lenke til kommentar
Lokki Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Kjöp denne: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Så går du til kofigurer selv og velger 4gb minne og 4870 skjermkort og det beste av alt: Totalpris 5277,- Ferdigbygget og klar med Win 7. Lykke til! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Kjöp denne:http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Så går du til kofigurer selv og velger 4gb minne og 4870 skjermkort og det beste av alt: Totalpris 5277,- Ferdigbygget og klar med Win 7. Lykke til! Ja stort bedre går det vel ikke an å få det ferdigbygget:) Men for å si det sånn, denne er kommet på tilbud etter at jeg foreslo A10 foran denne..... Endret 5. november 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Maniac0 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Kjöp denne:http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Så går du til kofigurer selv og velger 4gb minne og 4870 skjermkort og det beste av alt: Totalpris 5277,- Ferdigbygget og klar med Win 7. Lykke til! Ja stort bedre går det vel ikke an å få det ferdigbygget:) Men for å si det sånn, denne er kommet på tilbud etter at jeg foreslo A10 foran denne..... Ikke for å cappe tråden her, men hvis pcen primært skulle bli brukt som "familiepc" og primært til surfing, og kontorjobbing og i ikke så stor grad til heftig spilling, er dette da VELDIG overkill eller heller en pc man kan ha god nytte for i flere år? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Kjöp denne:http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Så går du til kofigurer selv og velger 4gb minne og 4870 skjermkort og det beste av alt: Totalpris 5277,- Ferdigbygget og klar med Win 7. Lykke til! Ja stort bedre går det vel ikke an å få det ferdigbygget:) Men for å si det sånn, denne er kommet på tilbud etter at jeg foreslo A10 foran denne..... Ikke for å cappe tråden her, men hvis pcen primært skulle bli brukt som "familiepc" og primært til surfing, og kontorjobbing og i ikke så stor grad til heftig spilling, er dette da VELDIG overkill eller heller en pc man kan ha god nytte for i flere år? Men hvordan klarer du å tolke det dithen? Jeg innrømmer at tekstanalyse er vanskelig og jeg bommer nok noen ganger med det. Dette skiver trådstarter i kravspekken: "Den blir brukt til gaming og alt det andre en 14åring klarer å bruke den til. Hva tror folket? Har ikke brydd meg noe spesielt om data på en del år, så er rett og slett "utdatert" om hva som er bra nok og ikke lengere. (trenger ikke så mye for kun å surfe:))" Slik jeg tolker dette skal PCen benyttes av en 14 åring til spill. Til det er ikke PCen overspekket nei. Det andre avsnittet er en forklaring og en analyse/synsing - og kanskje et hint om at PCen ikke trenger å være så kraftig? E7400 og HD4870 er vel helt nederst på rangstigen av det en kan kalle en gamer i dag? Av skjermkort så er det vel bare GT9600/HD4770/HD4850 som er dårligere - og de koster ikke stort mindre heller. E7400 vel hva er alternativet? Dette er bunnivået på Konfiguratoren og det er vel bare 2-3 CPUer som Intel leverer pr i dag som er dåligere; E6300/E5300/E5400 og ikke er det noe å hente der heller. Dersom denne bare skal benyttes til Kontor PC - og er det det du lurer på Maniac?, så ville jeg ikke primært konfigurert den slik nei. Det er vanskelig å skjønne helt om det er kritikk eller spørsmål du fremmer (problemer med tekstanalysen:). PCen er allsidig og kan benyttes til spill. Dersom man ikke skulle spille i det hele tatt, da hadde jeg spart inn noe på skjermkortet og gjort noen små endringer. Ellers er PCen helt greit satt opp for kontorarbeid også. Endret 6. november 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Lokki Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 ManiacO er vel selv på jakt etter pc, og det er vel derfor han spör.... trur jeg. Og for å svare på det, kanskje pcn er litt overkill når vi snakker kontorpc men det kan jo vaere greit å ha litt å gå på i tilfelle man finner ut at man ska spille litt med den etter hvert. Ellers kan man jo kjöpe den som den er, uten mer minne og skjermkort og spare de pengene. Er uansett et bra kjöp. Lenke til kommentar
Maniac0 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Kjöp denne:http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 Så går du til kofigurer selv og velger 4gb minne og 4870 skjermkort og det beste av alt: Totalpris 5277,- Ferdigbygget og klar med Win 7. Lykke til! Ja stort bedre går det vel ikke an å få det ferdigbygget:) Men for å si det sånn, denne er kommet på tilbud etter at jeg foreslo A10 foran denne..... Ikke for å cappe tråden her, men hvis pcen primært skulle bli brukt som "familiepc" og primært til surfing, og kontorjobbing og i ikke så stor grad til heftig spilling, er dette da VELDIG overkill eller heller en pc man kan ha god nytte for i flere år? Men hvordan klarer du å tolke det dithen? Jeg innrømmer at tekstanalyse er vanskelig og jeg bommer nok noen ganger med det. Dette skiver trådstarter i kravspekken: "Den blir brukt til gaming og alt det andre en 14åring klarer å bruke den til. Hva tror folket? Har ikke brydd meg noe spesielt om data på en del år, så er rett og slett "utdatert" om hva som er bra nok og ikke lengere. (trenger ikke så mye for kun å surfe:))" Slik jeg tolker dette skal PCen benyttes av en 14 åring til spill. Til det er ikke PCen overspekket nei. Det andre avsnittet er en forklaring og en analyse/synsing - og kanskje et hint om at PCen ikke trenger å være så kraftig? E7400 og HD4870 er vel helt nederst på rangstigen av det en kan kalle en gamer i dag? Av skjermkort så er det vel bare GT9600/HD4770/HD4850 som er dårligere - og de koster ikke stort mindre heller. E7400 vel hva er alternativet? Dette er bunnivået på Konfiguratoren og det er vel bare 2-3 CPUer som Intel leverer pr i dag som er dåligere; E6300/E5300/E5400 og ikke er det noe å hente der heller. Dersom denne bare skal benyttes til Kontor PC - og er det det du lurer på Maniac?, så ville jeg ikke primært konfigurert den slik nei. Det er vanskelig å skjønne helt om det er kritikk eller spørsmål du fremmer (problemer med tekstanalysen:). PCen er allsidig og kan benyttes til spill. Dersom man ikke skulle spille i det hele tatt, da hadde jeg spart inn noe på skjermkortet og gjort noen små endringer. Ellers er PCen helt greit satt opp for kontorarbeid også. Ja, det var et spørsmål. :-) Lurte på å opprette en egen tråd, men så fant jeg tilfeldigvis denne. Beklager om det var noe uklart formulert. Men ja, til en pc som primært skal brukes til vanlig hjemmeting. En del surfing, lekser og jobb, men også til spilling. Kommer til å gå for den pakken og tenker også å oppgradere til 4gb og det skjermkortet som var anbefalt. Tusen takk for hjelpen:) (Godt å høre at det er et bra kjøp!) Hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå