chrlod Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Hei allihopa Har en PC som også er satt opp som HTPC. Dvs jeg har både en vanlig PC-monitor og en fullHD projektor tilkoblet (via DVI). 8800 GTS skjermkortet mitt døde, og jeg fikk ett ATI HD5770 tilbake på garanti. Når jeg satte i HD5770 kortet støtte jeg på ett litt merkelig problem: bildet på projektoren vil ikke lenger fylle hele skjermen. Opløsningen er satt til 1920x1080 (som er native på projektoren), og projektoren er som tidligre satt til 1:1 pixelmapping (real) uten over/underscan. Likevel er det en 15cm sort ramme rundt bildet som ikke vil fylles. Det virker liksom som om projektoren mottar lavere oppløsning, selv om infofeltet på projektoren bekrefter at den mottar 1080p. Drivere er installert (Win 7) med Catalyst Control Center, hvor alt står som default. Er det noen form for skalering i default settings som jeg må deaktivere (PCen finner projektoren som HDTV)? Andre tips? Endret 1. november 2009 av chrlod Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Etter å ha omformulert googlesøket litt ser jeg det er en del som sliter med underscan fra ATI-kort. Fra og med Catalyst 9.10 skal scanning være fikset: "Underscan/Overscan settings for TV can now be applied from the ATI Catalyst Control Center – TV Properties Adjustments page" Om noen andre skulle komme borti problemet fikses det ved: Start Catalyst Control Center Under fanen Graphics, velg Desktop & Displays Helt nederst viser ikoner av de tilkoblede skjermenhetene, høyreklikk og velg Configure... Under fanen Scaling Options, velg Over/Underscan 0% Håper dette kan hjelpe andre. Synes forøvrig det er håpløst av ATI å ha en slik setting som detault (7,5% underscan). Endret 1. november 2009 av chrlod Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 ahh nice, takk Samme problem her med underscan etter nybugd htpc og ati skjermkort. Google, og din løsning var på topp. Er helt enig at det et hååpløst av ati at det er default underscan. Har rota lenge uten å finne noe i win7 Men takk for ditt tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå