Gå til innhold

Maskin for tungt grafisk arbeid *HASTER*

Anbefalte innlegg

Hei, prøver lykken på å få litt hjelp her, da jeg håper på å få bestillt dette så fort som mulig, og trenger at noen med litt bedre innsikt enn meg ser på oppsettet mitt.

Kabinett: Cooler Master CM 690

Hovedkort: ASUS P6T SE

Prosessor: Intel Core i7 920

CPU-kjøler: Corsair Hydro H50

Skjermkort: EVGA GeForce 8800 GTS 640 mb ( har fra før, er det brukenes? )

Minne: 12 GB Corsair DDR3 XMS3 Intel I5/I7 1600MHZ CL8 (6X2GB)

Harddisk #1: Seagate Barracuda 7200 1 TB - i RAID 1+0

Harddisk #2: Seagate Barracuda 7200 1 TB - i RAID 1+0

Harddisk #3: Intel X25-M 80GB SSD

Brenner: Har fra før Optiarc

Strømforsyning: Corsair HX 620W (har fra før, er den brukenes?)

Skjerm #1: Dell 2209WA Ultrasharp 22"

Skjerm #2: Dell 2209WA Ultrasharp 22"

Kalibreringsverktøy: Spyder3 Elite

Budsjett? Ikke særlig større enn det dette koster, jeg pusher budsjettet allerede!

Har også tenkt å kjøpe noen vifter og viftestyring, men har veldig lite greie på det, så om noen har noen tips hadde det vært supert.

Endret av Forthun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg trenger dualscreen, handler om arbeidsmetoder, effektivitet og generelt hva jeg er vant til, jeg har to skjermer, men vil oppgradere til en med IPS-panel.

Tungt grafisk arbeid, snakker da om design av store trykksaker, feks messevegger, bannere, folie av russebusser etc, filene kan bli mange gb store, og jeg hater at ting går treigt.

Takk for tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Snakker vi 2D eller 3D her?

Om det er 2D vil ikke skjermkortet ha så stor innvirkning, da dette bruker CPU'en (unntatt nyeste photoshop cs4 som tar bruk av skjermkort også)

EDIT: Strømforsyningen din er meget bra, den kan du bare bruke. Skjermene er også et godt valg, eneste klagene jeg har sett er på default farger, men du har jo også tatt med en kalibrator.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Takk for svar. Burde jeg overklokke prosessoren? Har aldri gjort dette tidligere, men har blitt fortalt at dette er en smal sak?

Hvis du forventer en stabil maskin uten erfaring er det vel strengt tatt ikke å anbefale. Det kan du uansett se på senere.

HVorfor kan bare CS4 trekke 8GB ram?

Lenke til kommentar

Da har det dukket opp litt friske midler til denne oppgraderingen, så i den anledning lurer jeg på:

Er det et mye bedre valg og velge U2410 fremfor 2209WA ? Til grafisk design og postprocessing av bilder.

eller burde jeg bruke pengene på å oppgradere skjermkortet/noe annet?

Lenke til kommentar
Gå for 24", det er absolutt verdt pga oppløsningen som nevnt. Å kjøpe noe mindre til ditt bruk ville vært idioti.

edit: ang skjermkort så utnytter CS4 seg av GPU-akselerasjon, link

Ja, men til hvilken grad, som tidligere nevnt så trenger du ikke noe superskjermkort for å få maksimalt utbytte av teknologien som ligger til grunne i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...