Gå til innhold

Norske bokstaver på amerikansk tastatur/i amerikansk OS

gnaling94

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Alienware m17x via den amerikanske Alienware-nettsiden, via Jetcarrier deretter. Nå er pcen snart her, men. Jeg lurte på om det var mulig å bruke Æ, Ø OG Å, selvom disse ikke befinner seg fysisk på tastaturlayouten?

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Control panel-->clock,language & region-->Change keyboards or other...-->change Keyboards

Velg norsk.

Siden jeg ikke har pcen i fanget før tirsdag eller onsdag, så kan jeg like godt bare få oppklart dette nå. Er det sikkert at man finner Norsk som et alternativ i denne amerikanske versjoner, og hvilke tegn vil da bli æøå?

Lenke til kommentar

Metoden vil gi deg ÆØÅ på vanlige plasser på tastaturet ditt. Hva mener du med hvilket tegn? ÆØÅ vil alltid se ut som ÆØÅ og ha somme binære verdier. Hvis du tenker på taster er det de to til høyre for L (ØÆ) og tilhøyre for P (Å).

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke har pcen i fanget før tirsdag eller onsdag, så kan jeg like godt bare få oppklart dette nå. Er det sikkert at man finner Norsk som et alternativ i denne amerikanske versjoner, og hvilke tegn vil da bli æøå?

Har du tastatur med norsk layout?

Lenke til kommentar

Har du tastatur med norsk layout?

nei, det er nettopp det jeg ikke har :dontgetit:

> jeg burde kanskje ordne litt på innlegget

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...