Gå til innhold

Galvanisk skille, påvirker dette kabelmodemer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan hende temaet har vært oppe før, men jeg tillater meg å spørre.

Galvanisk skille skal jo settes opp ved antenneuttaket. Jeg har både internett og digital-TV fra Get, og bruker derfor samme uttaket til begge via en splitter.

Kan det galvaniske skillet forstyrre kabelmodemet, og bør jeg derfor sette det galvaniske skillet etter splitteren?

Endret av GeirG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det påvirker i vertfall TV-dekoderen min mye, har måtet oppgradere kabelnettet med bedre kabel, bedre kontakter, osv. for å i det hele tatt få det til å fungere etter å ha satt inn galvanisk skille. Jeg vil derfor ikke bruke en slik sak andre steder enn der det absolutt er nødvendig.

Lenke til kommentar

Min Canal Digital dekoder har i vertfall ikke galvanisk skille innebygd, og grunnen til at jeg bruker galvanisk skille er egentlig bare fordi ellers får jeg støy som kommer inn i stereoanlegget. Disse dekoderboksene kobler jordingen på antenneledningen sammen med sin interne jord og dermed også kobler det ut til skjermen i HDMI-kabelen, dermed går jordingen fra antenneledningen direkte inn i TVen via HDMI-koblingen.

Når det gjelder kabelmodem, så bruker man normalt sett bare ethernet ut. Det er galvanisk skille på alt utstyr som kobles til et ethernetnettverk av den typen man bruker nå om dagen. Dette gjelder ikke dersom man bruker skjermet kabel, men det er noe man normalt sett ikke skal bruke, og kontakten vil ikke lage kobling til skjermen engang uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...